Strømforsygning i PC ? - Page 2

Re: Strømforsygning i PC ?
Okay ;-)

Min BartonXP 2500+ bliver nu ikke så varm.. ligger omkring 40-45C

Re: Strømforsygning i PC ?

Med et ordenligt svin af en aktiv køler på !

Re: Strømforsygning i PC ?

Nææh... jeg har en Silent Boost til lidt over 200kr...

Re: Strømforsygning i PC ?

Tjaa, min bruger ca. 90 watt... mit gfx bruger vist omkring de 50-70 watt
(kan ikke måle det).

Så bruger en AMD meget mere end det?

Re: Strømforsygning i PC ?

Hvor meget buger din procesoor under almindelig drift ?
Hvor meget bruger den ved hård belastning ?

Svjh ja.
Derfor er de monteret med store køleplader med aktiv (blæser) køling.

Re: Strømforsygning i PC ?
watt

det kan jeg desværre ikke måle... vil gætte på omkring 50 watt.

90 watt... kan måle det når jeg bruger et program til at lave "burn in",
dvs. bruge AL CPU kraft i et stykke tid...

Re: Strømforsygning i PC ?

Hvordan måler du det ?

Btw, at varme sin cpu op.

En lille .bat fil indeholdende følgende:
rem @echo off
:start
goto start

Eksekver og se temepraturen stige.

Re: Strømforsygning i PC ?

Hvilken CPU er det? Den bliver næsten nød til at være overclocket, og/eller
være en gammel K7. Der er ikke nogen i Athlon serien der kommer over cirka
70-75 W.

    Kimjand

Re: Strømforsygning i PC ?

Det er der vist noget om, men her er selvfølgelig ikke de nyeste med:
http://www.pcsilent.de/en/tips/cpu.asp

Dog ser det ud til at det ikke kun er den afsatte power der betyder
noget, men også edesignet af chippen. P4 har altid været koldere end
AMD-XP. Det har jeg formodet var i effektafsættelsen, med det lader
til at være forkert, P4 er bare bedre til at afsætte varmen:
http://www.cpuplanet.com/features/article.php/1690721

Jeg citerer:
This leads us to the all-important issue of CPU cooling, which has
become almost an industry unto itself. On one side we have CPU
manufacturers like Intel, whose chip designs incorporate an integrated
heat spreader (IHS) to facilitate the link from the core to the CPU
cooler. AMD doesn't include this feature in the current Athlon XP,
which uses a pseudo-direct link, gluing or taping the cooler to the
chip itself. The key is to make sure the CPU cooler meets the power
requirement of the processor, since otherwise heat will build up,
causing at best unstable operation and at worst a costly
charcoal-briquette chip in the middle of a scorched-earth motherboard.

Klaus

Re: Strømforsygning i PC ?
og/eller
cirka

Den er overclocket en smule (3@3.2). Jeg bruger programmet Sisoft Sandra til
det; kører en burn in test, og den måler forbruget... det siges at give den
rigtige måling.

Site Timeline