Strømforsuyning bærbar

Hvor mange bærbare PCér skal mon have et batteri DER VIRKER for at køre på ekstern strømforsyning?

Min Acer Aspire 3610 SKAL have batteri - der virker - for at køre emd strømforsyningen fra nettet !

Dvs. når batteret er dødt, som det er nu, for anden gang kan den ikke køre med ekstern strømforsyning!

Fuldstændig meningsløs - hvornår skulle man ellers have brug for den ekstne strømforsyning - end når batteriert ikke virker ?

Reply to
/Peter

Hej /Peter

Er det ikke både tåbeligt og meningsløst at købe en bærbar uden batteri ?

Max skrev:

han har jo ikke en bærbar uden batteri, men en bærbar med dødt batteri, så må strømforsyning ski da træde til.

mvh erik

Reply to
ER

"Max" skrev i en meddelelse news:4b3a902a$0$36561$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Hvem gør det?

Reply to
/Peter

Max skrev:

Det er vel altid prisen der bestemmer om noget er tåbeligt ;)

Godt nytår :)

Reply to
no-one

Hejsa,

Det kommer helt an på hvordan batteripakken er gået i stykker:

Hvis elektronikken, internt i batteripakken, er defekt (kortsluttet) tillades det ikke at PC'en startes op. Det samme gør sig gældende hvis een eller flere celler er kortsluttet.

Hvis en eller flere celler er afbrudte bør PC'en godt kunne tændes, selvom den defekte batteripakke stadig er tilsluttet.

Kan PC'en startes op, hvis du helt fjerner batteripakken fra PC'en??

/Claus

Reply to
Claus

I mit tilsvarende tilfælde, også en Acer: Nej. Med et lånt fungerende batteri kan den godt starte. Batteriet er dødt, grundet en lagerperiode på ~1½ år

finn

Reply to
jos

Det lyder godt nok absurd! Det m=E5 v=E6re en enkelt mandagsmodel - for ellers ville Acer da v=E6re d=F8de p=E5 notebookmarkedet?!? Jeg har aldrig v=E6ret ude for noget lignende med IBM, Compaq eller Dell...

Af og til kan man komme ind i batteripakken og skifte celler. Men det er sj=E6ldent indsatsen v=E6rd; de er i reglen ultralydssvejst. Hvis det er elektronikken der laver knuder kan man /m=E5ske/ starte med det l=E5nte batteri og skifte til det defekte? I s=E5 fald /kan/ det v=E6re= , man kan hacke et eller andet over batteri-bussen. IBM havde da i hvert fald tools til optimering af batteritidsindikationen, der virkede - s=E5 det m=E5 jo kunne skrive registre i batteriet.

Mvh. Anders

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Min HP står ved siden af TV'et, og har ikke haft batteri på i et års tid.

Leif

Reply to
Leif Neland