Strømforsuyning bærbar

Hvor mange bærbare PCér skal mon have et batteri DER VIRKER  for at køre
på ekstern strømforsyning?

Min Acer Aspire 3610 SKAL have batteri - der virker  - for at køre emd
strømforsyningen fra nettet !

Dvs. når batteret er dødt, som det er nu, for anden gang  kan den ikke
køre med ekstern strømforsyning!

Fuldstændig meningsløs - hvornår skulle man ellers have brug for den
ekstne strømforsyning -
 end når batteriert ikke virker ?

Re: Strømforsuyning bærbar
Hej /Peter

Er det ikke både tåbeligt og meningsløst at købe en bærbar
uden batteri ?

Re: Strømforsuyning bærbar

han har jo ikke en bærbar uden batteri, men en bærbar med dødt batteri,
så må strømforsyning ski da træde til.

mvh erik

Re: Strømforsuyning bærbar

Hvem  gør det?

Re: Strømforsuyning bærbar

Det er vel altid prisen der bestemmer om noget er tåbeligt ;)

Godt nytår :)

Re: Strømforsuyning bærbar
Hejsa,

Det kommer helt an på hvordan batteripakken er gået i stykker:

Hvis elektronikken, internt i batteripakken, er defekt (kortsluttet)
tillades det ikke at PC'en startes op. Det samme gør sig gældende hvis een
eller flere celler er kortsluttet.

Hvis en eller flere celler er afbrudte bør PC'en godt kunne tændes, selvom
den defekte batteripakke stadig er tilsluttet.

Kan PC'en startes op, hvis du helt fjerner batteripakken fra PC'en??

/Claus

Re: Strømforsuyning bærbar
I mit tilsvarende tilfælde, også en Acer: Nej.
Med et lånt fungerende batteri kan den godt starte.
Batteriet er dødt, grundet en lagerperiode på ~1½ år

finn

Re: Strømforsuyning bærbar

Det lyder godt nok absurd! Det mE5% vE6%re en enkelt mandagsmodel - for
ellers ville Acer da vE6%re dF8%de pE5% notebookmarkedet?!?
Jeg har aldrig vE6%ret ude for noget lignende med IBM, Compaq eller
Dell...

Af og til kan man komme ind i batteripakken og skifte celler. Men det
er sjE6%ldent indsatsen vE6%rd; de er i reglen ultralydssvejst.
Hvis det er elektronikken der laver knuder kan man /mE5%ske/ starte med
det lE5%nte batteri og skifte til det defekte? I sE5% fald /kan/ det vE6%re=
,
man kan hacke et eller andet over batteri-bussen. IBM havde da i hvert
fald tools til optimering af batteritidsindikationen, der virkede - sE5%
det mE5% jo kunne skrive registre i batteriet.

Mvh.
 Anders

Mvh.
 Anders

Re: Strømforsuyning bærbar
Min HP står ved siden af TV'et, og har ikke haft batteri på i et års tid.

Leif

Site Timeline