Strøm på trippel A NiMh?

Halløj

Har fået købt mig en god (hurtig) batterilader - een af de dér GP Powerbank
man bl.a. kan få hos Computercity.

Jeg bruger mange "3 gange A" batterier, og de eneste de havde i butikken var
på 600mAh i Nikkel Metalhydrid.

Det synes jeg virker som frygtelig lidt når AA batterierne kan fås helt op
til 2300 mAh.

Jeg har sidenhen set at AAA også kan fås med 800 mAh, men det virker stadig
lidt svagt set i forhold til AA. Kan de virkelig ikke fås større en 800 mAh?

Mange hilsner Peter

Re: Strøm på trippel A NiMh?

Batterier.dk har 0,7Ah

De er også lidt større....

Jo, men så er det ikke sikkert at der er +0,8Ah i dem

Re: Strøm på trippel A NiMh?

Med en masse, der er under det halve, kan man ikke forvente det helt store
af AAA. Desuden er der jo et hylster omkring det, og det er ikke tyndere,
bare fordi AAA er mindre. Så hvis du regner den "aktive" masse ud, er det
vel helt passende, at der kun er ca 1/3 kapacitet i AAA, sammenlignet med
AA. Skal lige o plyse at AA efterhånden hedder 2450mAh, og GP har AAA
celler, der hedder 920mAh.

Bo //

Re: Strøm på trippel A NiMh?

en
Man er oppe på mindst 950mAh i AAA. Kig eventuelt på mini-z.dk der kører de
med små biler der kører på AAA batterier. så de har fingeren på pulsen.

Re: Strøm på trippel A NiMh?
Jeg siger mange tak for svarene :-)

mvh Peter

Site Timeline