Strøm måling i et kredsløb ?

er der en af jer der har en god ide til hvordan jeg kan måle strømmen ud af
nogle LDOér ? det er ikke muligt at sætte et A-meter ind og målingen skal
laves uden at lave om på DUT kredsløbet

Re: Strøm måling i et kredsløb ?

Fungerer min buzz-word decoder?

LDO = low-dropout regulator
DUT = Device Under Test

Måle spændingsfaldet gennem en kobberbane?
Problemet er vel bare at få det kalibreret.

Leif

Re: Strøm måling i et kredsløb ?
Ja din decoder virker ;-)

det er flere lags print så jeg kan ikke komme til at måle et spændingsfald
så det skal være noget hvor jeg lodder en "probe" på en kondensartor på
udgangen af LDOén og så overtager LDO så det er "proben" der levere strømmen
til kredsløbet og ikke LDOén

Re: Strøm måling i et kredsløb ?
1: Mål spændingen ud af LDO'en.
1: pil LDO'en fra
3: sæt lab-strømforsyningen ind istedet for LDO'en, og juster til rigtig
spænding i kredsløbet.
4: Mål din strøm på lab-strømforsyningen.

Det ville komme gevaldigt bag på mig hvis strømforbruget er anderledes
med en lab-forsyning ;-)

mvh.
Kåre

Re: Strøm måling i et kredsløb ?
det skal måles uden at pille noget af ;-)

Re: Strøm måling i et kredsløb ?
Hej Tim

Så check lige at din LDO kan tåle at få spænding ind på udgangen,
noget som en del regulatore ikke kan lide.

Mvh Max

Re: Strøm måling i et kredsløb ?
Hej Max

Har du eks. på regulatore der ikke kan lide det ?

Mvh Tim

Re: Strøm måling i et kredsløb ?
Hej Tim

LM317, LM338 og vidst nok de almindelige 78 og 79 typer,
du vil i databladet ofte bemærke en diode tværs over dem
der beskytter dem mod den spænding der står på lytterne
efter dem.