Strøm i D-SUB stik

Hvad er sund fornuft omkring strøm i et kvalitets
D-SUB stik ?

Max

Re: Strøm i D-SUB stik

Et tilfE6%ldigt udpluk af datablade siger omkring 5A current rating
per pin, det er nok ved 25C sE5% hvis det sidder varmt 2-3A

-Lasse

Re: Strøm i D-SUB stik

Jeg vil sige max 1 A pr. pin, helst under det halve. Mest fordi der
normalt ikke er plads til ledninger med et ordentligt kvadrat.

Re: Strøm i D-SUB stik

Med "kvalitets..", mener du vel et stik med massive ben og tulipan i
hunstikket? - hvis ellers ledningerne kan bære det, vil jeg ikke være
bange for 3 amp. MEN nok ikke for alle 25 ben samtidigt.

De billige stik, der er lavet af foldet bik med guld på vil jeg nok ikke
over 1/2 amp

Bo //

Re: Strøm i D-SUB stik

Databladet skriver 5Amp pr ben for de tynde og 40Amp for de tykke:
http://dk.farnell.com/harting/09-69-300-9018/plug-d-mixed-13w3/dp/1200467

Bo //

Re: Strøm i D-SUB stik

holy smoke sir jeg bare. nogen der har prøvet det i praksis? Jeg ville
ikke vove det. tommelfinger regel er 6A per kvadrat, hvormange kvadrat
er en pin i en subd?

mvh Erik

Re: Strøm i D-SUB stik

det kommer alt sammen an pE5% hvor varmt man kan leve med at det
bliver;

35um tyk printbane bane 2mm bred, 20C temperatur stigning ved ~ 5.5A

-Lasse

Re: Strøm i D-SUB stik

Ja og om hvert stikben har 100% kontakt med modpart, der er mange
parametre involveret. 35 uM printbane 2mm bred= 5,5A sikring

Re: Strøm i D-SUB stik

Så har jeg flere tommelfingre end du har. I almindelig
husholdningsinstallation bruger man 1.5 kvadrat og 13Amp sikringer. Og
man lægger dem i plastrør i vægge fyldt med stenuld, med elendig køling.
Så 10Amp/kvmm er ikke noget større problem.

Bo //

Re: Strøm i D-SUB stik

du har som sædvanlig ret, glemte lige at tommelfingeren er vokset.

mvh Erik

Re: Strøm i D-SUB stik
Hej Bo Bjerre

Nu skal man passe på med at hægte kvalitetsbegrebet op på
en bestemt teknologi, når jeg nævner ordet kvalitet, ja så
tænker jeg på typer der lever op til det producenten opgiver.

Jeg har brugt rigtig mange CPC stik fra AMP, terminalerne
til dem var af foldet blik typen, men de fejler aldrig.

Max

Re: Strøm i D-SUB stik

Som jeg tolker indlægene, ja så skulle mellem 0,5 og 1 A
pr. ben ikke være noget problem.

Jeg takker for indput.

Max

Re: Strøm i D-SUB stik

så lige databladet, det er jo ikke et standard subd, så hold du dig bare
til databladet, det har jo et antal tykke ben beregnet til stor strøm.

mvh Erik

Re: Strøm i D-SUB stik
Hej Erik

Det var Bo der linkede til det stik, det var ikke det jag havde tænkt
mig at bruge, jeg ville bruge almindelige stik. Men det kan være
at jeg må opgive på grund af at jeg skal overføre 330 VDC.

Max

Re: Strøm i D-SUB stik

Hvis du ikke skal bruge alle ben, kan du evt trække dem ud, så
krybeafstanden bliver større.

Bo //

Re: Strøm i D-SUB stik

Grunden til at jeg linkede til netop det stik, var IKKE de tykke ben,
men det at der var en specifikation for de tynde ben.