Strøm i Cat5?

Jeg skall føde en 12V motor via en 7m Cat% kabel. Motoren trekker mindre
en 1A, og jeg bruker to par i paralell. Jeg anser spenningsfallet helst
som en fordel; det vill redusere turtallet. Det er snakk om open
forlegging. Driftstiden er max 30 sek./ døgn.

Er denne løsningen "betenkelig"?

HM

Re: Strøm i Cat5?

Cat 5 er specificeret til 577mA pr leder, så to i parallel ser jeg intet
problem i.

http://en.wikipedia.org/wiki/Category_5_cable

Mvh Thomas

Re: Strøm i Cat5?

Nej, det skal nok gå.

Cat5 er speccet til ca. den strøm når det ligger i tykke kabelbundter,
så hvis du har de til at ligge for sig selv er der absolut ingen problemer.

Jeg har i øvrigt set kontakter i RJ45 stik rated til 1 A stykket, så det
burde også være i orden.

  Medlem af hackerspacet i Århus: http://osaa.dk /

Site Timeline