STP10NK80Z erstatning eller købe ny hvor( Philips 28pt4406/01)?

Hej denne er også postet i dk.teknik.tv+video men har desværre ikke fået
noget svar.
Hvad er erstatning for denne :
STP10NK80Z
Den sidder i et Philips 28pt4406/01
Er der erfaringer for andre komponenter i switchmodedelen som går sammen med
denne?
Hvor køber man denne?
MVH
Niels Peter

Re: STP10NK80Z erstatning eller købe ny hvor( Philips 28pt4406/01)?

Den er lidt speciel da den har indbygget  en beskyttelses zenerdiode på
gatebenet. Jeg ville prøve med en almindelig mos type med samme eller bedre
spec. samt en ekstern zenerdiode, hvis der ikke er andet i konstruktionen
som beskytter gatebenet mod for høj spænding

Tit er elektrolytter og modstande (højohms) årsager til fejl i SMPS.
Der er vist noget med at en optokobler i Philips tv, kan blive dårlig.

Hvis du vitterlig vil tid/ofre penge på et CRT tv  så er et  godt sted at
starte, her .

http://www.pc-elektronik.dk/shop

Han har ikke præcis den type, men er flink til at finde erstratningstyper
eller få den rigtige type hjem.

Ps. Jeg ville nok hitte et andet brugt tv, enten i DBA/QXL/Gul og Gratis
(eller på genbrugspladsen.) CRT tv er stort set værdiløse idag.

mvh
JBH

Site Timeline