Stort tab i ledning til 12v køleskab, hvad gør jeg? - Page 2

Re: Stort tab i ledning til 12v køleskab, hvad gør jeg?

Det er ALTID strømmen, der giver spændingsfald. Hvad du må forsikre med, har
intet med spændingsfald at gøre, men alene en sikkerhed. Har man
spændingsfaldet, kan man så udregne den i %, og den bliver stor ved 12v.
Derfor nogle MEGA ledninger.

Hilsen
 Erling

Re: Stort tab i ledning til 12v køleskab, hvad gør jeg?

Nomogrammet *er* til 12 volt!

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

Hvis du kunne ohm's lov, så var der ingen grund til at mistænke noget
forkert :-)

I grafen er 50 amp lig med 600 watt, og så har du allerede fået spændingen
foræret. Det er jordens simpleste regnestykke.....

Claus