Stikkontakter med jord?

Hej,

Lad mig med det samme sige, jeg er en smule i tvivl om, hvorvidt dette
er den rigtige gruppe, men jeg tror, det er her chancen for et korrekt
og brugbart svar er størst :)

Er der en nem måde, hvorpå man kan kontrollere om "jord-hullet" i en
stikkontakt reélt er forbundet til jord, uden at splitte hele
installationen ad og gå ledningerne efter?

Mvh
Ulrik

Re: Stikkontakter med jord?
Hej Ulrik

Måske du skulle satse på dk.teknik.el  der sidder dem der
roder med den slags hver dag.

Mvh Max

Re: Stikkontakter med jord?

news:dk.teknik.el ville have været den rette,
men du ville så også få en advarsel om ikke at gøre den slag selv

Du etablere et referencejordpunkt, f.eks et jernrør banket ned i jorden,
hæld gerne en spand vand over bagefter.

Så slukker du for HPFI/HFI/FI relæet og for alle grupper.

Så måler du imellem den jordstikkontakt du vil have testet, og den elektrode
du etablered før.

Måler du en vekselspænding har du formentlig nulling (og befinder dig i en
lejlighed)

Måler du under 16 ohm. er der jord i din stikkontakt.

Måler du afbrudt har du ingen jord i stikket.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Stikkontakter med jord?

Mål imellen Fase og Jord, hvis du måler fuld spænding er jord forbundet,
hvis du ikke måler noget svæver jord.

JJ

Re: Stikkontakter med jord?

Okay, det lyder noget mere simpelt end Uffes foreslag :) Jeg takker.

Ulrik

Site Timeline