Stik til strømforsyning

Hej NG

I forbindelse med mit arbejde som IT-supporter har jeg fået en bærbar
computer ind, som har problemer med at lade på batteriet

Jeg er kommet frem til, at det er fordi at både stikket på strømforsyningen
og sådan set også bøsningen på computeren er blevet slidt, så der opstår
løse forbindelser, når stikket sidder på bestemte måder.

Mit spørgsmål går på, om disse stik/bøsninger er standardstik, og om de kan
anskaffes i elektronik-forretninger, såsom http://www.vejle-rc.dk /?

Ideen kommer af, at jeg engang selv skiftede en defekt SCART-bøsning i mit
Sony-fjernsyn, da det viste sig at det var en standard komponent, man kunne
købe i ovennævnte forretning.

På forhånd tak
Thomas Hansen

Re: Stik til strømforsyning

Ellers er stiket bare knækket i lodningen.....

Ingen af os er synske, så vi kan se, hvilken computer det er, hvordan
stiket ser ud etc. Men det kan være at det er ganske almindeligt.

Re: Stik til strømforsyning

Nej nej, selvfølgelig er I ikke det, og det var også min mening, at jeg
ville have skrevet at det var en ASUS B1000 det drejer sig om, og at stikket
er et ganske alm. rundt DC-stik.

Det jeg egenlig ville vide var, om sådanne store producenter bruger
størrelser af stik, som er helt uden for standard eller?

Re: Stik til strømforsyning

Det er billigst for dem at bruge ganske standard stik, specielt når du
nu har fat i en "billigcomputer". Stikket inde i selve notebooken kan
bare have mnage udformninger, med hensyn til hus og mekanisk montering
og er ikke nødvendigvis let at få fat på....

Kalus
Re: Stik til strømforsyning
Hej

Sidder her med en Dell og troede at her også var tale om et std. DC stik men
nej. Ligner et DC stik med et stort hul i og med en tynd stift indvendig.
:-)

Benny