Stik på B&O radio til FM antenne

Jeg håber dette er den rigtige nyhedsgruppe at stille mit spørgsmål.

Bang & Olufsen Beomaster 1900. FM antenne fra Rudolph Schmidt A/S - en
plaststang på 1500 mm med ledningudtaget på midtpunktet. Beregnet til
indendørsbrug og forsynet med klisterpuder, så antennen kan hæftes op på
en væg eller undersiden af loftet og ligge vandret. Jeg har den udlagt
vandret ovenpå en højtbeliggende reol.

Der er to antennestik bag på og forneden på FM radioen, et mærket 50 -
75 Ohm og et mærket 240 - 300 Ohm.

Hvilket stik skal jeg bruge til den omtalte antenne?

På forhånd tak for evt svar.

Re: Stik på B&O radio til FM antenne
Hej Axel

Hvis kablet fra antennen er rund, så 50-75 Ohm stikket, hvis kablet
er fladt (sådan med en bule i hver side) er det 240-300 Ohm stikket
du skal bruge.

Mvh Max

Re: Stik på B&O radio til FM antenne

Hej Max

Mange tak. Kablet er rundt, med en central plastisoleret kobbertråd,
omgivet af en "kappe" af tynde tråde udførmet som et flettet rør. Udenpå
det afsluttes kablet med endnu et lag plastisolering. Diameter er ca 4,5
- 5,0 mm.

Kablet er ikke forsynet med stik i øjeblikket. Jeg kigger efter et rundt
stik i en radioforretning. Det andet stik på radioen ud for der hvor der
står 240-300 Ohm har 2 ben. Det må være til det flede kabel med to buler
du nævner.

Re: Stik på B&O radio til FM antenne
Hej Axel

Ja, det er et såkaldt coax kabel, og der skal du altså som nævnt
bruge den indgang der hedder 50-75 Ohm.

Lige nøjagtig.