stereo til mono (headset)

Hejsa

Jeg vil bare høre om der sker noget ved at tage hhv højre og venstre kanal
og forbinde dem, så man får mono i stedet for stereo - her er en lille
tegning af hvordan jeg har tænkt mig at gøre:
https://picasaweb.google.com/103618813376230275035/S2m#slideshow/5610900787337635682
Jeg kan sagtens lodde, men har ellers ikke meget kendskab til elektronik.
Det er et headset til en LG GT400 mobil tlf jeg skal have sat til et sæt
"batteri-drevne" mono-højtallere til. Håber der er nogen der kan svare på
mit spørgsmål. På forhånd tak.

M. Gitt

Re: stereo til mono (headset)
https://picasaweb.google.com/103618813376230275035/S2m#slideshow/5610900787337635682

Det burde der ikke ske noget ved - Hvis du vil gå med livrem og seler
kan du evt sætte en 1Kohm modstand i serie med hver kanal inden du
forbinder dem.

Mvh Thomas

Re: stereo til mono (headset)

Hej!
 Da det sikkert er udgange til hovedtelefon er der muligvis et par
modstande i serie med udgangene. Hvis ikke vil forstE6%rkerudgangene med
100% sikkerhed brE6%nde af.
SE5% lad vE6%re med den foreslede lF8%sning, hvis du ikke har et diagram fo=
forstE6%rkerens udgang. Du kan anbringe en modstand i serie med hver
udgang. 1 - 2 kohm. Men det vil selvfF8%lgelig dE6%mpe udgangssignalet.
Alt afhE6%gig af hovedtelefonens indgangsimpedans.

BF8%rge

Site Timeline