Stepmotorer til DIY cnc-fræser

Jeg sidder her midt i mit cnc-fræser projekt og prøver at finde et godt
og ikke mindst billigt sted at skaffe stepmotorer. Jeg ved ikke præcis
hvad jeg skal bruge endnu, hvor kraftige de skal være, eller om de skal
være Uni- el. Bi-polære.

Men jeg vil godt have 3 ens og jeg gætter på de skal være kraftigere end
dem der sidder i en printer. Ethvert råd el. henvisning er velkommen.

Venlig Hilsen
Martin H. Pedersen

Re: Stepmotorer til DIY cnc-fræser
Hej!

Hmm, også den store MF :-) der sidder og trækker papiret frem i f.eks. en HP
II'er? Den ser skisme da ret kraftig ud, selvom jeg dog ikke har leget med den...

Mener bestemt det er en stepmotor.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Stepmotorer til DIY cnc-fræser
Altså jeg vil ikke totalt afvise det. Men det kan godt være jeg skal
forsøge at finde ud af præcis hvor kraftige de skal være.

Men hovedproblemet er at finde 3 ens.. Det er også online butikker mv.
jeg efterspørger.

VH
[...]

Jeg bruger 3stk Unipolar 127oz 200step/rev Det fungere fint.
Men inden du kan finde den rigtige motor skal du nok lige overveje hvad det
er du vil køre i, balsa træ, plexiglas eller alu....
Det giver ikke det samme resultat :O)

Hilsen
B.

Re: Stepmotorer til DIY cnc-fræser
Okay, du har simpelthen allerede bygget en?
Så har jeg en bunke spørgsmål :-)

Har du fået dine steppere fra printere?

Hvad kan du skære i med de motorer du har?

Er maskinen bygget efter dit eget design el. har du brugt et
eksisterende fra nettet.? jgro el. tilsvarende?

Har du billeder? :-D

Jeg ville vel egentlig godt kunne skære i lidt af det hele :-)
Self. er der grænser for hvad en DIY maskine kan, men det kunne da være
godt med en der kunne skære i tyndt alu-plade.

Venlig Hilsen
Martin H. Pedersen

Re: Stepmotorer til DIY cnc-fræser

Jeg faldt lige over https://www.motioncontrolproducts.co.uk .. Deres
priser er meget rimelige. Bare lige hvis der var nogen der kunne bruge
den information til noget :-)

Venlig Hilsen
Martin H. Pedersen

Site Timeline