Stepmoter igen igen

Hej alle i gruppen. sidder og tænker på...hvis nu

jeg har en stepmotor fra et gammelt cd- rom drev.
kan jeg så lave noget elektonik der kan styrre dette, så der kan dreje
den ene og den anden vej. og jeg selv bestemmer hvor mange step ad..
gangen..

håber i kan hjælpe mig..

for jeg kan ikke helt finde ud af det med stepmotorer, syntes det er
noget forvirende..

på forhånd tak..

Carsten Menne.

Re: Stepmoter igen igen

Ja

Intet problem

Kig på databladet for L297 og L298. Her er præsist det du mangler.

Re: Stepmoter igen igen

har kikket og har følgende spørgsmål skal L297 og L298 programeres
ellers styres fra pc.

eller hvordan fortæller man hvilken retning eller stop forgår det så
med kontakter...

har i nogle link til diagrammer..

håber ikke at det lyder for dumt. men så må kan i jo få et billigt
grin..

carsten

Re: Stepmoter igen igen

Kræver signal for retning og en clockpuls til hvert step.

_simpelt_

Det kan man også

Komplet diagram findes i databladet.

Nej, nej, du skal også se lyset med L297/L298 :-)

Re: Stepmoter igen igen

Og mangler du L297 + L298 kredse, så har jeg nogle billige liggende

Mvh.
Brian S Jensen

Re: Stepmoter igen igen
Til Brian

Har du stadig nogle billige L298 kredse liggende..
Så er jeg meget interesseret i nogle stykker ;-)

Mvh
Monie
www.sunwind.dk

Re: Stepmoter igen igen

Hej Carsten

Jeg har lige scannet lidt (også til Monie)
http://home6.inet.tele.dk/moppe/stepmotor.pdf

Hent og gem, det ligger der ikke så længe.....

Re: Stepmoter igen igen
On Mon, 02 May 2005 10:07:51 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

tak for hjælpen allesammen

jeg har fundet et projekt som jeg vil give mig i kast med

hilsen
Carsten Menne

Re: Stepmoter igen igen
Mange tak Klaus
Har under andet emne "Hjælp til Step-motor forbindelse" lige poste et
indlæg.. se venligst;-)
Mvh
Monie