STEP7 kabel

Er der nogen her i gruppen der ligger inde med et skema til at lave et STEP7
programeringskabel, eller ved hvor man kan købe dem til billige penge

--
*** Calle ***

Re: STEP7 kabel
STEP7
Det er nok ikke lige det du søger efter, men jeg vil da alligevel lige
nævne, at der er udviklet en adapter der konvertere MPI / Profibus til
TcpIp, så du kan programmere / opsamle data via ethernet (Uden at skulle
have et siemens netkort i din PLC, selvfølgelig).
Jeg er ikke helt sikker på hvad det koster - men jeg mener det er imellem
1.500 og 2.000.- Men det kan jeg da undersøge, hvis det har interesse..

/Nygaard

Re: STEP7 kabel
Er jeg klar over, men ved opsætning at ny PC skal hardvareopsætningen
overføres med MPI første gang, for at du kan få forbindelse til TCP/IP
protokollen i PLCen ;-( Så snu har de tyskere sku da været
--
*** Calle ***

Re: STEP7 kabel
Nix - det er det snedige ved den her dims (som nogle andre tyskere end
Siemens har hittet på). "Adapteren" er i sig selv en intelligent enhed, der
har sin egen IP-Adresse, og emulere så og sige en MPI forbindelse.
For PLC'ens vedkommende ser det ud som om den er forbundet med PC'en med
MPI, og der skal derfor ikke sættes noget TCP/IP op i PLC'en...

/Nygaard

Re: STEP7 kabel
Hvis det er et kabel til at overfF8%rer programmet ( ladder ) fra din pc
og til din plc eksempelvis en cpu200 s7 sE5% har jeg kF8%bt mit i
Tyskland ved en der selv fremstiller dem og det virker upE5%klageligt.
De kan ogsE5% findes pE5% Ebay.de , hvis du vil have en adresse sE5% giv
lyd.
Med venlig hilsen
Leif Mortensen

Re: STEP7 kabel
Det vil jeg gerne, men den skal også kunne køre 300 seriene
--
*** Calle ***

Re: STEP7 kabel
Hej Calle
Jeg tror ikke at det ogsE5% kan kF8%re 300 serien men du kan fE5% adressen
her og sE5% kan du skrive til ham og spF8%rge om han kan hjE6%lpe.
Jeg skrev til ham pE5% engelsk.

Uwe Gier
Asdorfer Str. 10
57258 Freudenberg
snipped-for-privacy@uwegier.de

Re: STEP7 kabel
Takker.
Nu bor jeg tæt på grænsen, så tysk er ikke det største problem ;-)
--
*** Calle ***

Re: STEP7 kabel
Okey, lyder interessant. Hvor får jeg fat i den?
--
*** Calle ***

Re: STEP7 kabel
Har du et varenummer / Leverandør
--
*** Calle ***

Re: STEP7 kabel

Jeg mener det hedder et NetLink.
Prøv hos Novotek - 70276688

/Nygaard

Re: STEP7 kabel

Kiggede lige efter:
Det hedder NetLink, og koster 3900.-

/Nygaard

Re: STEP7 kabel
STEP7

Er det sådan en her:
http://www.lammertbies.nl/comm/cable/plc.html#siem

~~Frank .,

Re: STEP7 kabel

Både og .. S7 Cpu'erne bruger MPI interface.. 8/

---

Carsten

Re: STEP7 kabel

Kablerne er ikke billige pga den skide MPI bus.. 8/
Her er hvad jeg kunne finde i udlandet..

http://www.traeger.de /

---

Carsten

Re: STEP7 kabel