Step-up & Step-down

Findes der en simpel kreds der har en input spænd. område der er lavere el.
højere end udgangssp. eks.

Input 3-7Vdc og 5Vdc Out!

Det skal side i noget batteridrevet udstyr, og vil blive tilsluttet i
spændingsområdet 3-7V.

Jeg kan sagtens finde nogle step-up kredse, men de ser ikke ud til at há det
godt når indgangsspændingen bliver højere end udgangsspænd.

Findes det ? Effekten skal være ca. 100mA v/ 5Vdc.

Jeg vil jo helst undgå at skulle have to spændingsreg. tilkoblet!

Mvh.

Esben

Re: Step-up & Step-down

Ja, intet problem. Jeg har selv brugt en LT1618 til formålet. Se
nederst til venstre i dette diagram:
http://www.ejberg.dk/servotst2/files/servotester2_2.png

Den tager alt fra cirka 2,5 til 16V og laver 5V ud af det.

M.v.h. Mikael
--
Mikael Ejberg Pedersen
http://www.ejberg.dk

Re: Step-up & Step-down

Hvis man skal søge videre på nettet, så kaldes den type konvertere tit SEPIC:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sepic&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta =

Og Mikaels diagram er netop sådan en konverter.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Site Timeline