Step down convertere

Jeg er på udkig efter en step down converter så jeg kan tilslutte et
amerikansk apparat til stikkontakten.

Findes der nogle danske butikker, der forhandler dem?

Laves frekvensen også om fra 50Hz til 60Hz?

Jeg skal bruge den til en amerikansk Nintendo som skal bruge 9VAC ved
60Hz og da den originale netadaptor følger med, ville det være
smartest at købe en step down converter,da jeg også kan bruge den til
andre apparater.

Jeg har prøvet at tilslutte den europæiske adaptor som giver 9VAC ved
50Hz, men så tændte og slukkede maskinen bare hvert sekund :-(

Mvh
Johannes Clausen

Re: Step down convertere

Hvad med at bruge en adaptor som man køber inden man tager på ferie, kan
sikkert købes hos den lokale isenkræmmer, eller butikker som sælger
el-artikler.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie /

Re: Step down convertere
On Mon, 14 Jul 2003 12:56:15 +0200, "Soeren Nielsen"

Er du sikker på trafoen kan leverer strøm nok?
Har set tilsvarende problem, hvor trafoen ikke var stor nok.

De ændre ikke på frekvensen.

Poul Erik

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.dk

Jeg tror ikke på at det er frekvensen det er galt med. Den
transformator (omformer) du har giver bare ikke strøm nok (kan ikke
levere nok ampere).

Du skal have fat i en større trafo. Kender du ikke en anden der har
sådan en spillemaskine, hvor du kan låne en fra, og prøve den. Se
eventuelt på sådan en, hvor meget den giver.

Poul Erik

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.dk
Re: Step down convertere

Jeg har en trafo til Märklin tog. Den kan levere fra 7-16V
vekselstrøm. Den fungerede fint med den europæiske Nintendo, da jeg
ikke kunne finde netadaptoren. Måske skulle jeg prøve med denne til at
starte med - den leverer rigeligt med strøm.

Mvh
Johannes Clausen

Re: Step down convertere

230V >115 V

Ja. De fåes både "elektronisk" og som autotransformer med midtpunkt. De
billige elektroniske er faktisk blot en lysdæmper (med triac) som  er skruet
ned. De er ikke så glade for induktive belastninger og laver en del støj.

Nej. så skal du have en decideret frekvensomformer.

Det er yderst sjældent at det er nødvendigt at frekvensen skal være 60Hz.
Det er mest til landebestremmelse (hvor i verden apparatet befinder sig) Det
tvivler jeg på bruges i Nintendo'en

Det lyder som om der ikke er strøm nok.

mvh
JBH

Re: Step down convertere
On Mon, 14 Jul 2003 20:04:58 +0200, "Johannes Clausen [6440]"

Jeg har ladet mig fortælle at de 9VAC er til RF modulatoren. RF
modeulatoren bruger dette til at forstærke TV-signalet. Derefter
konverteres strømmen til 5VDC, som er det motherboardet skal bruge.

Der er mere info på denne side:
http://www.classicgaming.com/nestable/making.shtml

Det er en fyr, der har lavet en transportabel Nintendo. Han har
fjernet RF-modulatoren og har bygget sin egen forstærker. Det må vel
være det jeg skal gøre hvis jeg vil have min Nintendo op at køre...

Mvh
Johannes Clausen

Re: Step down convertere
nu ved jeg ikke lige hvordan det er lavet.. men man kan få en video -> RF
ved thansen, den er godt nok til PS serien.. mne et kig værd

--
Mvh Kasper