Stelgennemføring i kasse,kraftig?

Hej.

Jeg har en alukasse med et 25polet subD stik, hvori jeg trækker alle
jeg skille den store stelforbindelse ud af stikket. Nu skal jeg jo stadigt
have stel med, så noget andet skal til. Jeg har brug for mindst 1x4kvadrat,
bruger nu 2x2,5kvadrat.

Jeg forestiller mig at man kan købe en skotgennemføring, hvorpå man kan
skrue et par ringkabelsko på på begge sider., og det skal selvf. se lidt
proff. ud. Ikke noget med 3cm gevindstang!
Gerne fraisoleret kassen, men ikke absolut krav.

Findes sådan noget, og i så fald hvorhenne og hvad hedder det?

Mvh
Henrik

Re: Stelgennemføring i kasse,kraftig?

Må man spørge hvad du skal bruge denne lidt specielle kasse til ?
Normalt er kraftig stel vel mest til store strømme, men sub-D og store
strømme - det kan jeg ikke få til at passe.

Jørn

Re: Stelgennemføring i kasse,kraftig?

jeg har en special udgave af et d-sub stik i min bil. der er to ben beregnet
til power. de tager hver 4mm2.
Hvis du skal bruge et ekstra stik til stel så er et alm jack stik udemærket.
men hvis det skal være permanent så ville jeg foretrække en kabelbrønd

Jacob

Re: Stelgennemføring i kasse,kraftig?

Den store stel er for at sikre jeg har en mindst mulig potentiale imellem
printets stel og bilens stel.

Jeg trækker ikke de store strømme i det subD stik, men dog nogle store
induktive laster(magnetventiler).

Jeg ville egentligt gerne over på et rigtigt automotive stik, ala de brede
bosch stik(2rækker, 30poler) i styrebokse til biler, men jeg _kan_ikke_
finde dem nogen steder. Indtil da nøjes jeg med subD.

Mvh
Henrik

Re: Stelgennemføring i kasse,kraftig?

Du kunne måske overveje at kigge efter HARTING stik .. de laver nogen lækre,
tætte og stabile stik .. og de kan tage nogen rimelig store ledere .. de har
dem hos RS-Components ..

~~Frank.,

Re: Stelgennemføring i kasse,kraftig?

Jeg kan forstå du vælge en kraftig leder hvis det enten var store
strømme eller lange ledninger, men de er vel ikke særlig lange i en bil
? Og dine magnetventiler - det er vel først når de slipper igen at de
bliver lidt grimme, men du driver dem måske vha. en transistor (og har
husket en diode over spolen ?).

Men jeg kender nok for lidt til din applikation til at kunne komme med
andet end dumme spørgsmål :-)

Jørn

Re: Stelgennemføring i kasse,kraftig?
Hej Henrik

Hvad med et 30 amp. bananstik som ses på kraftige strømforsyninger ?

http://www.el-supply.dk/?Gid56%5&Vid70%13