Startstrøm på forstærker

Hejsa

Jeg sidder med en bilforstærker (Roadstar) , der ikke vil tændes. Der var en FET der var sprunget i luften i den, den er skiftet sammen med SMPS IC'en.

Jeg har sat den til 12V fra en gammel 300W ATX-PSU jeg havde liggende i en gammel PC. "Remote" er også lagt til 12V, noget jeg tidligere havde overset at gøre :)

Når jeg tænder for PSU'en begynder blæseren lige at køre 2-3 sekunder, hvorefter den lukker ned. Kan det være fordi at 12V linien på PSU'en bliver overbelastet ?

Mærkatet på PSU'en siger 15A på 12V linien, det er måske for lidt ?

Der sidder godt nok en 30A sikring på selve forstærkeren...

/Brian

Reply to
Brian

Hej mig selv

Har lige efterprøvet med et bilbatteri.... FET'en stod af :(

/Brian

Reply to
Brian

Hej Brian

Hvor mange defekte udgange har du repareret ? Normelt skifter jeg MINDST alle udgangstransistore og driverne, kontrollere samtlige modstand og dioder.

Kenneth

Reply to
Kenneth N. Rasmussen

Det er ikke udgangene det er galt med. Strømforsyningen tog lidt skade af, at plus og minus blev vendt forkert ;(

Jeg har kontrolleret alt efter... Jeg har bestilt 4 nye FET'er og en frisk SMPS IC, så må jeg se om det ikke kan gøre tricket.

/Brian

Reply to
Brian

"Brian" skrev i en meddelelse news:botqfp$3ua$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Hvad er man så....!? ;-D

HT

Reply to
HT

Lettere fatdum AKA auto mekaniker ;-)

Det var min fætter der gjorde tricket, så den vil jeg trods alt ikke tage æren for :)

/Brian

Reply to
Brian

"Brian" skrev i en meddelelse news:bouf9d$bem$ snipped-for-privacy@sunsite.dk...

Hmm......

Hehe.... ja, det er nemt at skyde skylden på andre! ;-)

HT

Reply to
HT