Startstrøm på forstærker

Hejsa

Jeg sidder med en bilforstærker (Roadstar) , der ikke vil tændes.
Der var en FET der var sprunget i luften i den, den er skiftet sammen med
SMPS IC'en.

Jeg har sat den til 12V  fra en gammel 300W ATX-PSU jeg havde liggende i en
gammel PC.
"Remote" er også lagt til 12V, noget jeg tidligere havde overset at gøre :)

Når jeg tænder for PSU'en begynder blæseren lige at køre 2-3 sekunder,
hvorefter den lukker ned.
Kan det være fordi at 12V linien på PSU'en bliver overbelastet ?

Mærkatet på PSU'en siger 15A på 12V linien, det er måske for lidt ?

Der sidder godt nok en 30A sikring på selve forstærkeren...

/Brian

Re: Startstrøm på forstærker

Hej mig selv

Har lige efterprøvet med et bilbatteri.... FET'en stod af :(

/Brian

Re: Startstrøm på forstærker

Hej Brian

Hvor mange defekte udgange har du repareret ?
Normelt skifter jeg MINDST alle udgangstransistore og driverne, kontrollere
samtlige modstand og dioder.

Kenneth

Re: Startstrøm på forstærker
Hejsa

Det er ikke udgangene det er galt med.
Strømforsyningen tog lidt skade af, at plus og minus blev vendt forkert ;(

Jeg har kontrolleret alt efter...
Jeg har bestilt 4 nye FET'er og en frisk SMPS IC, så må
jeg se om det ikke kan gøre tricket.

/Brian

Re: Startstrøm på forstærker

Hvad er man så....!?  ;-D

HT

Re: Startstrøm på forstærker
Hejsa

Lettere fatdum AKA auto mekaniker ;-)

Det var min fætter der gjorde tricket, så den vil jeg trods alt ikke tage
æren for :)

/Brian

Re: Startstrøm på forstærker

Hmm......

Hehe.... ja, det er nemt at skyde skylden på andre!  ;-)

HT

Site Timeline