"standby" strømforbrug på en 7805

Hvor meget strøm trækker en ubelastet 7805 ( 12 volt ind )?, snakker vi
micro eller milli-ampere ?

På forhånd tak for hjælpen.

Brian :ø)

Re: "standby" strømforbrug på en 7805
Hejsa,

Husker jeg databladet korrekt, ligger no-load strømmen på 10mA.

/C

Re: "standby" strømforbrug på en 7805

7805C (altså 1A versionen) med 10V input har en Quiescent (no load)
Current  på 8 mA.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: "standby" strømforbrug på en 7805

Tak for hjælpen.

Jeg var lidt i tvivl om om quiescent var det samme som no load.

Brian :ø)

Re: "standby" strømforbrug på en 7805

Prøv wikipedia:
Quiescent current is the current that flows in an electrical circuit
when no load is present.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: "standby" strømforbrug på en 7805

på dansk: tomgangsstrøm :-)

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem: