"standby" strømforbrug på en 7805

Hej

Hvor meget strøm trækker en ubelastet 7805 ( 12 volt ind )?, snakker vi micro eller milli-ampere ?

På forhånd tak for hjælpen.

Brian :ø)

Reply to
Brian Østergård

Hejsa,

Husker jeg databladet korrekt, ligger no-load strømmen på 10mA.

/C

Reply to
Claus

Brian Østergård skrev:

7805C (altså 1A versionen) med 10V input har en Quiescent (no load) Current på 8 mA.
--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

"Mikkel Lund" skrev i en meddelelse news:4682a22e$0$90267$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Hej

Tak for hjælpen.

Jeg var lidt i tvivl om om quiescent var det samme som no load.

Brian :ø)

Reply to
Brian Østergård

Brian Østergård skrev:

Prøv wikipedia: Quiescent current is the current that flows in an electrical circuit when no load is present.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

på dansk: tomgangsstrøm :-)

--
mvh
Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem: