standard hul størrelser i print design

Når man nu sidder og designer et print så skal man jo tænke over hul
størrelserne. Og min hjerne tænker jo i mm og huller skal defineres i
mil. Vi har jo standard bor på .7 .8 .9 1.0 osv. Men når nu man sidder
og roder med print der skal laves ved en print leverandør. Hvilke
standard bor har man så i mil?

Mvh
   Jan

Re: standard hul størrelser i print design
Hej Jan

Man arbejder normalt med mm. størrelser til bor, men kontakt
din printleverandør og bed om en liste over hans drillrack. Så
bruger du den og slipper billigst om ved dine print.

Mvh Max

Re: standard hul størrelser i print design

Der er ikke noget standart. jo måske 0.8mm
Men komponenter har forskellig ben størrelse. derfor forskellig hul
størrelse. kig i databladet for stumpen der kan du se hvilke hul størrelse
de anbefaler.
Tænk lige på at man normalt / ofte får lagt en belægning inde i hullet af
metal for at forbinde blere lag og for at få en bedre forbindelse.

Jacob

Re: standard hul størrelser i print design

Tænk ikke på det, ved gennempleterede huller skal du bare
opgive det færdige hulmål, så beregner printfabrikanten
størrelsen på det borede hul.

Mvh Max

Re: standard hul størrelser i print design

Det er set at de kvajer sig.
Ok, prisen var også derefter (meget lavere).
Det var btw. et anerkendt foretagende i branchen.

Konklusion: ALLE kan lave fejl.

(bare ikke mig ;-)

--
mvh Uffe

Re: standard hul størrelser i print design
Hej Uffe

Men når det er de andre der gør det, så er det
dem der betaler :)

Mvh Max

Re: standard hul størrelser i print design

Dem jeg har brugt der får man selv lov til at lave disse beregninger. det
vidste vi ikke første gang vi bestilte... hvor jeg dog pev de jeg skulle
montere komponenter.

jacob

Re: standard hul størrelser i print desig n

    Yeps, for hver ny leverandør er der nye faldgrupper ;) så når man
endelig finder en man for sat sig ind i ala min mål, typiske bord, hvad
koster ekstra osv... så blir man hos dem, indtil de virkelig laver en
Bøf, og så leder man lidt rundt igen.

    Nå, men pt. så har jeg brugt El-print de sidste 3-4 år ;) har deres
nytårskrus stående for 2004,5 og 6 nu :) eller fik vi et i 04 ???? hmmm,
tror det er 2 stks. 05 jeg har stående i min samling.

--
VH
Lars Molnit