Stærkt lysende LED m. overspænding/strøm?

Er der nogen der har erfaring med at pulse de stærktlysende LED. Jeg har
ikke kunnet finde noget fornuftigt via Google. Det er hvide LED der skal
bruge til fx. en ringflash til fotografering.
Jeg vil blive meget glad for at modtage evt. tips fra jer.

Børge

Re: Stærkt lysende LED m. overspænd ing/strøm?

Hvad vil du vide? Hvilke LEDs bruger du?

Mikkel Lund

Re: Stærkt lysende LED m. overspænding/strøm?

Det er ikke lagt fast endnu, men det bliver nogle hvide super bright.

Børge

Re: Stærkt lysende LED m. overspænd ing/strøm?

Okay, er det er generelt baggrundsviden vi er ude i?
http://www.stockeryale.com/i/leds/lit/app001.htm

Mikkel Lund

Re: Stærkt lysende LED m. overspænding/strøm?
Da du skal bruge det til fotografering så bør du også være opmærksom på
farvetemperaturen.
Iøvrigt en interessant side Mikkel henviser til.
--
MVH.
Finni

Det kan der kompenseres for med kameraets hvidballance. Man finder næppe en
LED, der blot tilnærmelsesvis udsender dagslys.

Re: Stærkt lysende LED m. overspænding/strøm?
Der er også denne her:
http://focus.ti.com/lit/an/slyt245/slyt245.pdf
Fundet ved at Google på "Photo flash LED"
--
MVH.
Finni

Lidt i stil med fotolyset på en Sony Ericsson mobiltelefon?

Jesper Poulsen

Site Timeline