stabil PIC programmer

Er der nogen der kan anvise en 100% stabil Pic programmer, gerne USB. Mange
af de ældre programmere koblet til parallelporten, kørte
stabilt under win95/98 men giver ofte problemer under win2000/XP.

Re: stabil PIC programmer

    ICD-2 fra microchip.com

    VH
    Moller

Re: stabil PIC programmer

Hvis det bare er 16c84 /16f84 der skal programmeres
og du kan nøjes med rs232 har jeg en udmærket løsning
som bare kræver tre modstande
http://becamo.dk/udvik/pic1.png
/Carsten

Re: stabil PIC programmer

Det er mindst 5-6 år siden PIC16C84 udgik.
PIC16F84 er også udgået og erstattet af PIC16F84A.

Din programmer kan på ingen måde kaldes "stabil". Jeg husker at der var
mange COM-porte den ikke virkede på. Det problem er ikke blevet mindre i
dag, hvor COM-porte blot er integreret på motherboardet og sjældent
overholder RS232C standarden.

Re: stabil PIC programmer

ved nærmere eftersyn er det også PIC16F84A jeg bruger fortiden,
jeg kan godt huske at der kunde være et problem førhen når man anvendte
pip02 og computeren var for hurtig, så skulle man have lagt en bremse ind
for ellers kunde pic'en ikke følge med.
I dag andvender jeg opstilingen i et  Linux miljø, og der har jeg ikke
oplevet problemer overhovedet.
/Carsten

Re: stabil PIC programmer

   Kan den bruges sammen med HEX filer genereret af andre
ccompilere/assemblere?

Re: stabil PIC programmer

    Virker fint med CCS-C, C18, C30, og ellers diverse andre hex filer fra
underlige kilder som jeg har støt.

    VH
    Moller

Re: stabil PIC programmer

Jeg har brugt ELNEC PikProg i mange år uden problemers. Parallelport
også under XP. Opdateringer kommer jævnligt.

http://elnec.com/programmers.php

Bo //

Re: stabil PIC programmer

  Den ser meget interessant ud, har du nogen ide om hvilket prisleje vi er
i?

Re: stabil PIC programmer

vis punktet distributors ledes man frem til f.x. Crownhill i England,
hvor jeg købte mine to:
http://www.crownhill.co.uk/level3.php?cat20%&PHPSESSID99%56e0a05ee2119755380049d95d78b7

ca 1.300 kr. Og der kommer ofte opdateringer.

Bo //

Re: stabil PIC programmer

    Det godt nok dyrt, vs. hvad en ICD-2 koster fra Microhip selv, og så er
der konstant updates fra Microchip, så man hele tiden er klar til deres
nyeste modeller incl. PIC33, 24, 30 osv.. at den så er til USB/Seriel,
og kun til ICSP og i derved ik har sådan en sokkel til at chippen i...
tjaaa... det er nu 3-4 år siden jeg sidst havde brug for en sokkel
programmer.

    VH
    Moller

Site Timeline