Stabil DC af 230VAC, hvordan?

Hej,

I forbindelse med et projekt skal jeg bruge en "milli-volt"stabil DC
spænding til en OpAmp, forsynet fra 230VAC. Spænding må ikke variere meget
mere end ~1mV og det må ikke være en trafo. Udgangsspændingen skal være
omkring 5-15V, altså ikke så vigtig, og 5mA burde være nok.
Nogen som har en god ide?

    På forhånd tak for interessen!

Re: Stabil DC af 230VAC, hvordan?

En buck- eller flyback-omformer?

hvorfor må der ikke være en trafo indblandet? Hvad er det for et projekt
du er ude i?

- Lars

Re: Stabil DC af 230VAC, hvordan?

Det er forsyning til en operationsforstærker, som skal forstærke små mV
spændinger op til 0-3.3V. Jeg skal måle ampere vha. spændingsfaldet over en
en shunt-modstand - har overvejet et hall-element, men vil helst holde
omkostningerne nede.

Re: Stabil DC af 230VAC, hvordan?
Hvorfor gøre det så svært for dig selv ?

Kig på Allegro de laver strøm sensorer der er isoleret der kan alt det du
vil ....og så er de isoleret ...

m.v.h.
L. Madsen

Re: Stabil DC af 230VAC, hvordan?

Så blev der bestilt samples.
I love samples :)

Re: Stabil DC af 230VAC, hvordan?

Det kan vel gøres med en ensretter, spædingsdeler og en zenerdiode?

Peter

Re: Stabil DC af 230VAC, hvordan?

Du er klar over riplen på din forsyning bliver dæmpet med X antal gange...

PSRR, kig efter det i databladet...

Kasper

Site Timeline