Støvsuger - starter ikke

Har en centralstøvsuger, som pludselig ikke rigtig føler for at starte.
Relæerne klikker fint, men starter gør den ikke. Kul ser fine ud, og jeg kan
ikke finde nogen sikring. Den har  svinget op og ned i lyd de sidste uger.
Lige nu står den på køkkenbordet og dermed i varmen.

Hvor starter jeg med at se efter fejl? Der sidder en printplade med
føromtalte relæer (to stks) og en håndfuld andre ting, som jeg ikke har den
fjerneste idé om hvad er - billede kan dog tages. Min første idé var at
sætte 230V til uden om printpladen, men går det?

Det er en Univac Compact II, som har stået på uisoleret loft. 1400 W. Er
ellers ret begejstret for den.

Mvh Maria

Re: Støvsuger - starter ikke
> [...]
 > sætte 230V til uden om printpladen, men går det?
 >
 > Det er en Univac Compact II, som har stået på uisoleret loft. 1400 W. Er

-prøv i news:dk.teknik.el
der sidder folk med forstand på elektriske apparater..

Bo //

Re: Støvsuger - starter ikke
Hej

Har du prøvet at 'kortslutte' selve kontaktsættet på relæet ? Det kan være
at kontaktsættet er brændt i stykker.

Med venlig hilsen

Bjarne

kan