størrelse på modstand

Hej gruppe

Jeg sidder og leger med forstærkeren fra
http://focus.ti.com/lit/an/sboa082/sboa082.pdf
i et simulationsprogram...

Der er sat to strømbegrænsende modstande, R3 og R4 ind mellem
balancekontrollen og selve forforstærkeren... Hvorfor er de så store? I min
simulering sender jeg et signal på +-2 V  ind på indgangen (Er det ikke
0,5-2 V, der kommer ud af en CD afspiller? ) Når R3 og R4 er så store er
signalet efter forforstærkeren reduceret til ingenting...

Er der nogen, der kan give mig en forklaring på hvorfor R3 og R4 er valgt
til de værdier de har

/Simon

Re: størrelse på modstand
Hey...

jeg kunne forestille mig det er for at få en stor indgangsimpedans man laver
det med store modstande... du har jo en spændingsdeler op til midtpunktet af
balance potmeretet, var denne del lavipmedans, ville den bestemme mest om
indgangsimpedansen, og det ønsker man jo ikke.

dernæst, hvis indgangsimpedansen på selve ampen er høj, løber der ikke noget
betydelig strøm i modstanden og ingen spændingsfald over den

--
Mvh Kasper

Re: størrelse på modstand
laver