Størrelse på jackstik.

Hej.

Jeg har lovet en jeg kender, at lave et jackstik på nogle hovedtelefoner, af
den slags til stereoanlægget (katten har været på spil). Men så inden jeg
bestiller det stik, ville jeg gerne vide, hvilken størrelse der er standard
på stereoanlæg? Det er den store størrelse, men den fås både i 6 mm og 6.3
mm. Og når jeg skal montere stikket på ledningen, så skal det vel loddes
inde i stikket?

Jeg har fundet noget hos el-supply, men findes der en fysisk forretning i
ålborg, som sælger disse saml-selv jackstik?

pft.

Nicolai

Re: Størrelse på jackstik.
svjv er de 6,3 mm, og mon ikke RCE på boulevarden har dem.

/carsten

Re: Størrelse på jackstik.

De store jackstik - både stereo og mono er ¼" svarende til 6,3 mm. 6 mm er
ikke nogen standard.
Karsten H. Jensen

Re: Størrelse på jackstik.

Jeg tror de eneste standard stik der kommer lidt tæt på er bantam. Og dem er
der nok ikke nogen fare for at man bliver tilbudt i de gængse
elektronik/hifi bikse....

/Anders

Re: Størrelse på jackstik.

Det er vel de mangepolede jackstik, der anvendtes i de gamle
analog-telefon-centraler, svjh. Flyindustrien anvender vist også nogle små,
orte nogen, der er ca. 9 mm tykke?

Men igen - ikke standard til gængse audioformål.
Karsten H. Jensen

Re: Størrelse på jackstik.

Tak for svar, begge 2. :-)

Nicolai