Støj-superekspert eftersøges..

Et støjproblem har drillet min musik gennem nogen tid, og synderen er
totalt ukendt. Jeg kan heller ikke genkende lige denne type snærren. Alt
er endevendt uden resultat ;-(

Og nu mangler jeg nye ideer mht. hvad/ hvor/hvordan jeg skal indkredse
synderen.

Herunder er der et link til en side, hvor et par kurver viser støjen,
nogle noter om fænomenet, samt nogle sek. snærren kan hentes hjem og
lyttes til.

http://www.winmagic.dk/ramses/htm/wm_diy2006_stoj.html

En eller anden i Dannevang må have set den her kurve på et oscilloskop
før eller har hørt lyden - kan genkende fænomenet - og kan fortælle hvad
det evt. er, så jeg kan få støjen aflivet - please ;-)

Venlig hilsen
Finn

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Citat:
"Tilsluttes tuner en 3 elm. Yagi indendørs få meter fra tuner, så kan
tuner fange DR's hovedsender pænt, samt NDR 1 og NDR 2 udover utallige
lokalestationer - men denne specielle støj eksisterer et eneste sted
via antennen."

Kommer det på antenne også ?

Hvad siger naboerne, har da samme problem ?

Pænt pynt i stuen:

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Upppppps Klaus.. der mangler 'ikke' et kritisk sted...  Ingen støj via
en løs antenne. Sådan er det med udført arbejde om natten, hvor man sku'
blive under dynen ;-))  rettet det fluks, tak for et godt falkeøje.

Kun to boliger på kabelnet i ejendommen, mig selv og de andre har en
nyinstalleret TDK bredbåndsforbindelse - antageligt fik de fibernet. Jeg
har hele snøren ned til samleskabet for mig selv.

Venlig hilsen
Finn

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Okay, så forstår jeg bedre....

Velbekom.

Så må du have fat i naboejendommene.

Jeg tror at det er støj i en forstærker. Alternativt et skillefilter der
ikke er monteret rigtigt/er defekt, så der er blandet webspeed ind over.

Pænt pynt i stuen:

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Sandsynligvis.

Dog minder lyden mig om den støj der kom fra en gammel Philips DECTtelefon.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Trådløs telefon, trådløst netværk, bluetooth, videosender er mit bud.

Re: Støj-superekspert eftersøges..
Hej Finn

Det kan jo næsten være hvad det skal være, jeg har en lader
til et digitalt kamera der lyder sådan på radioen.

Mvh Max

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Mange tak for hjælpen, og da der ikke efter endnu en eftersøgning ikke
er fundet en anden mulig kilde, så er er vurderingen fra Klaus måske den
mulige årsag. Jeg har fejlmeldt til TDC, og så må vi se om de finder
synderen.

Venlig hilsen
Finn

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Hej,

Hvad er frekvensen af de 'tappe' som ses i støjsignalet? Jeg får det til
~600Hz, men er ikke sikker på enheden på din x-akse...

Re: Støj-superekspert eftersøges..

X-akser for begge eksempler er sekunder, og Y-akser er dB. Jeg har ikke
målt en præcis frekvens - der er jo flere 'kurver' indblandet, men de
lange 'pulser' nederst er der 6 af ved lidt under 0.001 sekund... dit
tal er ikke helt ved siden af Brian ;-)  og hver af dem følges af en
kortere puls.

Lyttemæssigt også et sted mellem 500-1000 Hz, men lyden er et rodet
billede, hvor det nok er de nævnte 'pulser' nederst, som nemmest kan
skilles ud..

Venlig hilsen
Finn

Re: Støj-superekspert eftersøges..

Jeg har sett noe slikt fra en stor UPS som brukte tyristorswitching for å
lade batteriene.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Støj-superekspert eftersøges..

TDC har kontrolleret netinstallationen, og de konstaterede støjen, og
som forventet ikke ifm. min bolig/ejendommen.

De kender endnu ikke årsagen - syg forstærker/fejl ifm. deres filtre, og
TDC vil vende tilbage når de finder synderen i deres net. Støjen er der
endnu, så de har ikke fundet den endnu ;-)

Måske - som Arne skriver - er det en dårlig filtreret UPS, som de har
kørende..

/Finn

Site Timeline