Støj PC --> Stereoanlæg?

Hej gruppe................

Jeg har et problem vedr. støj ved afspilning af lyd på mit stereoanlæg når
inputtet er fra min pc!
Der kommer en irriterende højfrekvent summen/brummen!
Hvordan fjerner jeg denne irriterende mislyd?
Bruger WinAmp 5.24 m. div. plugins, pc forbundet fra lydkort til stereoanlæg
via stereo RCAstik.
Har en mistanke om at der mangler en form for fælles stelforbindelse el.
lign.
Er løsningen at forbinde stel på pc med stel på stereo.
Bor i en ældre lejlighed hvor der ikke er jordede stikkontakter, så måske er
dette medvirkende årsag til problemet.

En løsning..............anyone?

Et andet irriterende problem er forskellig lydstyrke på de mp3 filer jeg
afspiller!
Skruer op for et nummer der lyder for lavt, for dernæst at blive blæst ud
når det næste starter helt vildt højt.
Findes der et plugin til WinAmp el. lign. til at løse dette problem, evt.
anden løsning til at 'harmonisere' mp3/lydfiler?

PFT

/Torben

PS. Også postet i dk.edb.hardware.stoej (sorry hvis OT i denne grp.)

Re: Støj PC --> Stereoanlæg?

Ved at finde ud af, hvad deter der skaber mislyden og så fjerne det.

Nej, problemet er nok at du ikek har jord på din pc, men jod på dit
anlæg gennem et fællesantennesystem.

Måske, elelr at adskilel de 2 enheder fra hinanden renet eletrisk med en
lilel skilletransformator på signalkablet.

Re: Støj PC --> Stereoanlæg?

<klip>

Til dette bruger jeg programmet MP3Gain. Det er freeware og kan
hentes her: http://mp3gain.sourceforge.net/

Det påstås, at øvelsen ikke giver kvalitetstab men måske en kan
kan be- eller afkræfte dette?

Kort beskrivelse fra siden:

MP3Gain does not just do peak normalization, as many normalizers
do. Instead, it does some statistical analysis to determine how
loud the file actually sounds to the human ear.
Also, the changes MP3Gain makes are completely lossless. There is
no quality lost in the change because the program adjusts the mp3
file directly, without decoding and re-encoding.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)