Støj på PC-højttaler-sæt i bil

Jeg har en iPaq 2210 monteret i en Brodit holder i bilen - og
brugen den til navigation

Når det går stærkt, så stiger støjen (i hvertfald i varevognen) og derfor
vil jeg indbygge et sæt pc-højttalere med dertil hørende forstærker

Nu har jeg taget et par billige Sandberg højttalere og skildt dem ad - den
indbyggede forstærker skulle heldigvis ha' 12 volt - så langt så godt

MEN når jeg tilslutter jack-stikket til iPaq'en - så lyder det godt - lige
indtil jeg starter bilen, så kommer der en meget kraftig generatorstøj
i Sandberg-sættet - så snart jeg tager iPaq'en op af holderen (så den
kører på batteri) så er støjen væk (her er der stadigvæk bilens 12 volt
forsyning til højttalerne) - men ligeså snart at iPaq'ens stik rører
holderen,
så kommer støjen

Er det det man kalder en "stel-sløjfe" ?

Og hvordan kommer man den til livs ?

Gode forslag montages meget gerne

Mvh.
Jensn