Stød hegn

Kvarteret er ved at være plaget af folk, der ikke kan kende
forskel på dit & mit.

Derfor har jeg besluttet at lave et par vandrette tråde med stød.

Hvad er kravene hertil?

Skilletrafo?
Max. volt?
Max. Ampere?

Andet?

Nogen der evt. har et link til en gør-det-selv opskrift?

Det må godt gøre rigtigt ondt uden at slå ihjel....

Mvh, Leif
Der ikke ønsker moralske indlæg - min stilling er taget!

Re: Stød hegn

[...]

For ikke at blive politi-anmeldt, så tror jeg nok at du skal holde dig til
et standard el-hegn.
i stedet for en gør det selv ting...
I gl dage kunne man få et elefant-hegn, der stødede ekstra kraftigt.
se her : http://www.harald-nyborg.dk/listproduct.asp?webgrp10%130
Hilsen Jl

Re: Stød hegn
Køb et elhegn (til dyr) i en hegnsbutik.

Det er beregnet til at gøre ondt uden at slå ihjel.

Hvis du bare tager kontinuert vekselspænding fra nettet, gennem en
trafo, så vil folk blive hængende på dit hegn, da musklerne trækker sig
sammen og de ikke kan give slip. Der kan de så blive, indtil hjertet
og/eller vejrtrækningen stopper.

Det bliver du ikke ret populær på hos ordensmagten...

Leif

Re: Stød hegn

Men én mindre af den type, som man alligevel ikke har så meget at bruge
til ude i det virkelige samfund.

Mvh Hauge

Re: Stød hegn

Enig, og hvis det er et elhegn til får, så får du et elhegn med absolut
overraskelseseffekt.

Fårehegn har større spænding, for at kunne nå igennem pelsen.

Med en strømtrafo monteret i jordledning, som gerne må være effektiv, kunne
du ovenikøbet indrette et signalanlæg der ringede en klokke hver gang der
blev trukket strøm.

Det er tilladt at fare ud og grine mens misdæderen kommer sig over shocket.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Stød hegn
Hej Uffe

Bare husk at den ikke holder hvis man har hund.

Max

Re: Stød hegn

Hej Max

Man skal bare have en tilstrækkelig stor hund, så behøver man ikke elhegnet.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Stød hegn
Den 20.12.2011 23:02, skreiv Max:

En hund fra den danske nasjonalbank??

Re: Stød hegn
Hejsa,

Ligesom andre, vil jeg helt klart anbefale/foreslå at anvende et produceret
og godkendt apparat. Elefanthegnet er en rigtig god ting.

Lov at du melder tilbage her i gruppen, når du har et stød-anlæg der
virker.!! Jeg ser meget gerne et anlæg der kan medføre at idioten
(idioterne) skal ligge ned 3-4 uger efter mødet med hegnet.

/C

Re: Stød hegn
JEg har faktisk et til at ligge (med pinde og tråd).
Blev brugt dengang hunden skulle lære hvor grunden stopper.
2 gange i hegnet og nu kommer hun aldrig i nærheden, så derfor er
det pillet ned. Måtte dog opgradere da hun bare gik igennem hegnet
ved den første model. Tror det er til store dyr, det jeg har.

Site Timeline