Stød hegn

Kvarteret er ved at være plaget af folk, der ikke kan kende forskel på dit & mit.

Derfor har jeg besluttet at lave et par vandrette tråde med stød.

Hvad er kravene hertil?

Skilletrafo? Max. volt? Max. Ampere?

Andet?

Nogen der evt. har et link til en gør-det-selv opskrift?

Det må godt gøre rigtigt ondt uden at slå ihjel....

Mvh, Leif Der ikke ønsker moralske indlæg - min stilling er taget!

Reply to
Leif

"Leif" skrev i meddelelsen news:4ef0ab4f$0$285$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

[...]

For ikke at blive politi-anmeldt, så tror jeg nok at du skal holde dig til et standard el-hegn. i stedet for en gør det selv ting... I gl dage kunne man få et elefant-hegn, der stødede ekstra kraftigt. se her :

Hilsen Jl

Reply to
JL med unger

Den 20-12-2011 16:35, Leif skrev:

Køb et elhegn (til dyr) i en hegnsbutik.

Det er beregnet til at gøre ondt uden at slå ihjel.

Hvis du bare tager kontinuert vekselspænding fra nettet, gennem en trafo, så vil folk blive hængende på dit hegn, da musklerne trækker sig sammen og de ikke kan give slip. Der kan de så blive, indtil hjertet og/eller vejrtrækningen stopper.

Det bliver du ikke ret populær på hos ordensmagten...

Leif

Reply to
Leif Neland

Den 20-12-2011 17:03, Leif Neland skrev:

Men én mindre af den type, som man alligevel ikke har så meget at bruge til ude i det virkelige samfund.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hejsa,

Ligesom andre, vil jeg helt klart anbefale/foreslå at anvende et produceret og godkendt apparat. Elefanthegnet er en rigtig god ting.

Lov at du melder tilbage her i gruppen, når du har et stød-anlæg der virker.!! Jeg ser meget gerne et anlæg der kan medføre at idioten (idioterne) skal ligge ned 3-4 uger efter mødet med hegnet.

/C

Reply to
Claus

"Leif Neland" skrev

Enig, og hvis det er et elhegn til får, så får du et elhegn med absolut overraskelseseffekt.

Fårehegn har større spænding, for at kunne nå igennem pelsen.

Med en strømtrafo monteret i jordledning, som gerne må være effektiv, kunne du ovenikøbet indrette et signalanlæg der ringede en klokke hver gang der blev trukket strøm.

Det er tilladt at fare ud og grine mens misdæderen kommer sig over shocket.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej Uffe

Bare husk at den ikke holder hvis man har hund.

--
Mvh

"Max" skrev

Hej Max

Man skal bare have en tilstrækkelig stor hund, så behøver man ikke elhegnet.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Den 20.12.2011 23:02, skreiv Max:

En hund fra den danske nasjonalbank??

Reply to
Harald Mossige

Den 20-12-2011 16:35, Leif skrev:

JEg har faktisk et til at ligge (med pinde og tråd). Blev brugt dengang hunden skulle lære hvor grunden stopper.

2 gange i hegnet og nu kommer hun aldrig i nærheden, så derfor er det pillet ned. Måtte dog opgradere da hun bare gik igennem hegnet ved den første model. Tror det er til store dyr, det jeg har.
Reply to
Andersen [3650]