SSR relæ med omskifter kontakt

Nu har jeg ledt og ledt hos farnell og RS efter et SSR relæ med omskifter
kontakt men kunne ikke finde nogle...
Specs. er: >20VDC, 10A og DC kontrol, er der nogen der ved hvor eller om de
findes?

mvh
Jan

Re: SSR relæ med omskifter kontakt

Jeg har endnu til gode at se dem med omskifterfunktion.

Alternativt køber du bare 2 SSR og bruger en inverter i mellem de 2
styreindgange.

Re: SSR relæ med omskifter kontakt

Har tænkt på det men det kræver lidt ekstra omtanke da de skal bruges til at
vende polariteten på en powersupply...
Jeg tror ikke man kan regne med at switche tiderne er ens, så der vil være
en risiko for at kortlutte forsyningen..

Re: SSR relæ med omskifter kontakt

En 547'er og 2 modstande, så er den hjemme.

Du har brug for en H-bro.

Re: SSR relæ med omskifter kontakt
God ide, sikkert også billigere, men jeg har vel stadig problemet at kommet
til at kortslutte power supplyen, men det er måske ikke noget praktisk
problem når skiftetiderne er nogle få uS ??

Re: SSR relæ med omskifter kontakt

En H-bro er oftest bygget til den slags. Nogel af dem har ligefrem kun 1
indgang, som vælge, til hvilken side der skal føre strøm.

Fortæl lidt mere om din applikation.

Re: SSR relæ med omskifter kontakt
Hejsa,

.. hvilket medfører en kommentar om tankerne omkring det at få 'slukket'
'kontaktsættet' i relæet.
Thyristor/Triac/SCR kan kun slukkes ved at strømmen igennem denne reduceres
til noget nær 0 Amp.

/C

Re: SSR relæ med omskifter kontakt
DC versionerne bruger nok mest MOSFET's ;-)

Re: SSR relæ med omskifter kontakt

Lidt mere om hvad det skal bruges til vil hjælpe på svarene...

Jeg bygger selv vandkølede H-broer, men har lang tid mellem at de
slipper strømmen igennem...

Bo //

Re: SSR relæ med omskifter kontakt

Ok, jeg tror hellere jeg må prøve at forklare lidt nærmere...

Et peltie element (15V, 8A) skal bruges i en varme/køle opstilling.
Jeg har:

En PID kontroller med en heat udgang og en cool udgang, begge 0-5V der
fungere på følgende måde:
 Når der f.eks skal køles er heat=0V og cool >0-5V og så er det selvfølgelig
omvendt når der skal varmes.

En 0-15VDC SMPSU der styres af en 0-5V indgang.

Ide'en var så at sætte en comperator mellem heat/cool for at få et signal (0
eller 5V) der fortæller om der skal køles eller varmes, bruge dette signal
til at polarisere strømforsyningen korrekt (H-BRO! :-) )
Samme signal skal så også styre en analog switch som kobler det aktuelle
signal(heat eller cool) fra PID'en til SMPSU'ens styreindgang.

Håber det hjælper og tak i øvrigt for responcen

Site Timeline