Sporing af kat

Hej NG.

Jeg tror nok det her er den rigtige gruppe. Jeg har et par katte som lige
er blevet lukket ud. Jeg kunne nu godt tænke mig at se hvor de egentligt
går hen, når de forsvinder ud igennem havens hæk. Er det noget som findes i
håndkøb, eller skal man selv strikke nogle CIA-løsninger sammen?

SonofonoS

Re: Sporing af kat

Prøv at læse denne (lidt ældre) tråd igennem. Men der er da nok kommet
bedre/billigere/mindre ting nu... :-)

http://kortlink.dk/google/bdc

der peger på

<http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&frame=right&th=a94f2e71a6e10883&seekm=3b4f5e91%240%24370%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk#link1

Re: Sporing af kat

Jeg tænkte mere i retning af at kortlægge en rute.
Altså noget i stil med hvad man ser de kan i film og sådan. Måske noget
GPS-halløj, men det fylder vel for meget til at sidde på en kat. Kunne også
være sjovt med et mini-kamera som kunne sende billedet hjem til huset, men
igen er det vel en voldsom løsning i forhold til kattens størrelse.

SonofonoS

Re: Sporing af kat

De mindste GPS-moduler vejer 3 g eksl. antenne og batteri. Men batteriet
bliver nok det største problem vil jeg tro.

Med venlkig hilsen Preben

Re: Sporing af kat

Er det evt. noget du har et link til? Og hvad mener du med problemer
ang. batteriet? Hvis enheden vejer 3 gram, kan den vel heller ikke bruge
meget strøm.

SonofonoS

Re: Sporing af kat

http://www.u-blox.com/products/tim_la.html

 > Og hvad mener du med problemer

??????? Hvorfor dog ikke????

Med venlig hilsen Preben

Re: Sporing af kat

hvf ikke. En $ntel pentium jeg ved ikke hvad vejer det samme, og bruger ca
90Watt. Ikke at sammenligne. Jeg bruger selv GPS moduler, der bruger va
0.5Watt.

Men hvf ofre alle disse kroner på en kat ?

Bo //
-aktiv kattehader

Re: Sporing af kat

En modtager in duplika, ville jo også kunne bruges til at jage katten ;-)

Mvh. Uffe
-Kattens neutral

Re: Sporing af kat
Hej Uffe,

Nu ikke så energisk, lad den da styre et missil i stedet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren (for doven til at tonse rundt efter husdyr)

Hvad med at sætte et bundt kinesere fast på katten som udløser en hvert
30 sekund. Så skal du bare opsamle lyden og via triagulering finde
positionen. Du sikre også at katten ikke sidder ret længe ad gangen.

PS Jeg har ingen kat og har aldrig prøvet ovenstående - men lysten har
været der når naboen kat sover på min bil.

:-)

Jørn

Re: Sporing af kat
On Thu, 23 Sep 2004 17:01:52 +0200, Jørn Hundebøll

Så ved han hvor han IKKE skal lede efter katten.

OT Re: Sporing af kat

Du mener kattene? :)

Re: OT Re: Sporing af kat
On Sat, 25 Sep 2004 20:38:25 +0200, "Kenneth Oestergaard"

Nå ja, det drejede sig om et par katte.  ;-)

Site Timeline