Sporing

Hej.

Jeg har en ide hvor jeg har brug for noget elektronik / trådløs viden o
g ideer. Tænkte at det er der nok nogle her i gruppen der kan bidrage med
.

Børnenes mobiler bliver væk/forlagte fra tid til anden. Hvis de er tæ
ndte er der apps til at finde dem, men når de er slukkede...

Skal de have en FM-sender eller RFID eller ...? Og hvad grej skal man have
for at pejle dem? Eller en ombygget trådløs ringeklokke?

Der er selvfølgelig noget med pris, batteri, størrelse der spiller ind
så jeg tror ikke på GPS baserede løsninger.

Håber I kan hjælpe.

vh

Jørn

Undskyld hvis dette er beskrevet før, jeg har ikke kunnet finde det.

Re: Sporing

[...]

Hvad med en Tile?
http://www.rudebaguette.com/2013/07/08/tile-heading-to-france/

Mvh. Uffe Ravn

Re: Sporing
 og
.
ændte er
d så

Tile er bestemt interessant, men har også begrænsninger, først og fre
mmest at det kræver et iOS device og så er det ikke helt klart for mig
om den er på markedet endnu. Men ideen er helt rigtig.

Re: Sporing
Indenfor bluetooth løsninger er der faktisk flere muligheder.

Se f.eks. her
http://postscapes.com/wireless-key-locators
http://mashable.com/2013/07/18/find-keys-apps/

Er der nogle af jer der har erfaringer eller andre teknologier I kommer til
 at tænke på?

vh

Jørn

Re: Sporing