Spore satelit tv piratkort! - Page 2

Re: Spore satelit tv piratkort!

Hvilket kabel ?

Næppe.

Re: Spore satelit tv piratkort!
Hejsa

Nu er den type blandere jeg umiddelbart lige kender til, af slagsen med
eks.vis. en dual-gate FET i indgangen.
Nu skal jeg jo ikke sidde her og gøre mig vildt klog, men i min lærdom fra
min hedengange uddannelse var det umåde svært at "sende" et signal baglæns
ud i gennem sådan en fætter. (Fetter)

Mvh
Martin

Re: Spore satelit tv piratkort!

Hej Max

Hvordan vil du gøre det? Skulle det gøres lige som licenskontrollen gjorde
(gør) det, skal man pejle på LNB'en udgangssignal i 2 GHz-området. Det er i
sig selv svært på den behørige afstand og næppe muligt. Det signal, de vil
måle, er afhængigt af udgangsfrekvensen på LNB'en - hvis de kan høre den for
støj. Den kan i øvrigt være forskellig afhængig af konverteringsfrekvensen
for den samme TV-kanal. Yderligere findes signaler på de selvsamme kanaler,
men fra andre satelitter også, så mulighederne for at afsløre TV-kikkere,
der uretmæssigt modtager betalingskanaler, ikke eksisterer eller er meget
svære at få øje på.

Karsten H. Jensen

Re: Spore satelit tv piratkort!
modtagere,

Der var en udsendelse i fjernsynet for et par år siden. Den handlede om et
firma som kørte rundt og solgte "jammere" til kontorer osv.

De havde en lille varevogn med en god retningsbestemt antenne på taget, med
denne kunne de spore og se billedet fra computermonitor som befandt sig inde
i en bygning.
Det troede de ansvarlige i firmaer´ne sælfølgelig ikke på, men når de så
blev inviteret ud i varevognen og så en kopi af et skærmbillede fra en
monitor INDE i bygningen (gerne med følsomme oplysninger), kan det ellers
nok være at de fik travlt med at få jammet deres monitoreres udstråling.

Så ja, De kan i alt fald "se" det samme som man ser på sit fjernsyn

mvh
JBH

Re: Spore satelit tv piratkort!
udsendelsen hed da vist "skjult kamera"

--
Calle

Re: Spore satelit tv piratkort!

Ved nærmere eftertanke, tror jeg faktisk det var i TV avisen jeg så det

mvh
JBH

Re: Spore satelit tv piratkort!
Det har nok været for at skræmme folk, eler var datoen 1. april / 1. maj ;-)

--
Calle

Re: Spore satelit tv piratkort!

;-)

Det var pokkers. Er du Københavner ?

Men så søg selv lidt omkring emnet  "Tempest" som teknikken hedder.
Jeg nærmest faldt oved nedenstående. Håber du kan læse engelsk.

http://bss.sfsu.edu/fischer/IR%20360/Readings/tempest.htm

Citat:

Suppose it was possible to aim a device or an antenna at your apartment or
home from across the street or down the block. Suppose you were working on a
confidential business project on your PC. Suppose that device down the block
could read what you were typing and viewing on the CRT? Feeling
uncomfortable? Suppose that device could monitor everything you do on your
computer by collecting electromagnetic radiation emitted from your
computer's CRT, CPU and/or peripheral equipment, reconstruct those emissions
into coherent receivable signals and store them for later review? Feeling
faint? Good. The technology exists...and it has for some time....
You don't have to worry about a "middle of the night" break-in by some
clandestine government black-bag team to plant a bug. They never have to
enter your home or office. Seedy looking private investigators or the
information warrior won't be found tampering with your telephone lines in
the basement either...it's not necessary...all they have to do is point an
antenna...safely, from a distance away...and collect your private data...

mvh
JBH

Re: Spore satelit tv piratkort!

[snip]

Den er god nok. For at være forhåndsgodkendt til at skrive
højt-klassificerede programmer til forsvaret (f.eks. Ubådssoftware)
har f.eks. Terma i Århus et rum som er skærmet op til 2GHz med kobber
i væggene samt døren.

En gang om året kommer NATO på besøg og rekvalificerer at rummet
skærmer godt nok.

Hvis du sidder og taster på et trådløst tastatur, så overvej lige 2
sek. hvor meget kryptering der er på radiolinken.  Svaret er "ingen".

/Kai

Re: Spore satelit tv piratkort!
On Wed, 14 Jan 2004 06:21:58 GMT, Kai Harrekilde-Petersen

Såååhh?
Det kommer da så sandelig an på hvilket trådløse keyboard, det er.
At det så nok ikke er en kryptering, der er god nok til at holde på
militære hemmeligheder, det er noget helt andet.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Re: Spore satelit tv piratkort!

Har dog set eksempel på computer som gør ovenstående overflødigt (næsten).
Lysleder mellem skærm og CPU.
CPU indkapslet i en kasse, der vejede som 4 onde år.
Skærm indbygget i en kasse, der vejede som 5 onde år + filter på skærmen så
du kun kunne se den lige forfra.
Special keyboard og special mus.

Det har dog ikke været mig muligt at finde ud af hvem der forhandler
ovenstående (og jeg er også lidt ligeglad;-).

mvh Uffe Bærentsen

Re: Spore satelit tv piratkort!

Og det er sikkert billigere bare at proppe et helt rum ind i et
faraday-bur alligevel... :-)

Med venlig hilsen Preben

Re: Spore satelit tv piratkort!

Det samme !

Klaus

Re: Spore satelit tv piratkort!

Jeg tror ikke du skal regne med at reklamerne er andet end
skræmmepropaganda.

Skulle de få knaldet et par gratiskiggere, hvad så?
De var selv ude om det.

Det fungerer formodentlig som DR's 'pejletjeneste' en flok
pansionister der stemmer dørklokker, og ikke en hær af technonørder
med radarudstyr.

--
Med venlig hilsen/Best regards

   Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Re: Spore satelit tv piratkort!

Som man bare kan bede gå igen indtil de stiller med en dommerkendelse - og
mon ikke tv'et eller parabolmodtageren er væk når dén kommer ?

/HHA

Re: Spore satelit tv piratkort!

Pas nu på - Radiostøjtjenesten har krav på at komme ind i dit hjem
uden dommerkendelse!

Det nemmeste er vel blot at betale licens...

/Kai

Re: Spore satelit tv piratkort!

Hvad har radiostøjtjenesten med licens at gøre?

--
Jens       callto://jensep

Don't mess with Mother Nature or She'll mess with you.

Re: Spore satelit tv piratkort!

One word: THIMK!

/Kai

Re: Spore satelit tv piratkort!
On Wed, 14 Jan 2004 20:35:45 GMT, Kai Harrekilde-Petersen

Med baggrund i hvilken lov er dette undtaget boligens ukrænkelighed ?

Mvh.

Thomas

Re: Spore satelit tv piratkort!

og

Aner det ikke, men der er mig bekendt temmmelig mange instanser som kan
kræve adgang til dit hjem UDEN at have en dommerkendelse.
Det er bl.a sådan nogle "væsener" som Tele, gas, vand, el  osv.

mvh
JBH

Site Timeline