Spore satelit tv piratkort!

Jeg overhørte en samtale da jeg var til frokost idag. Der var en der
hårdnakket påstod at man som i reklamerne kunne spore satelit modtagere,
hvilket vi grinede af ved det andet bord.

Kan det lade sig gøre, og hvordan?

--
\Lars

Re: Spore satelit tv piratkort!

NEJ !

Klaus

Re: Spore satelit tv piratkort!

Som Klaus kort og millitærisk siger: NEJ.
Det kan ikke lade sig gøre.
Det de gør, er at de køre rundt og kigger i folks haver og husgavle, for at
finde paraboler.
Når de har fundet en kigger de i deres "arkiv" for at se om vedkommendes
parabol er tilmeldt.
De kigger også ind af folks vinduer for at se om der ses "ulovlige" kanaler.

Re: Spore satelit tv piratkort!
kanaler.

HVILKET ER KLART ULOVLIGT !!

Kasper

Re: Spore satelit tv piratkort!

Jup

Jeg har fx boet et sted hvor man ikke måtte have husdyr.. Vi havde dog en
kat, indendøre... Og fik afvide hvis nogen meldte os, kunne vi melde dem for
vinduekiggerni

Re: Spore satelit tv piratkort!
at
kanaler.

Og jeg glæder mig som et lille barn til de kommer forbi Hammel. Jeg har
nemlig en skål på væggen som ikke bruges til noget !

Jeg skal med glæde svine dem totalt !

Klaus

Re: Spore satelit tv piratkort!

HÆHÆ - bare gi' dem tørt på fra mig osse

Re: Spore satelit tv piratkort!

Kigger ind ad folks vinduer for at se om de snyder sig til kanaler -
det tangerer da krænkelse af folks grundlovssikrede rettigheder
(Boligen er ukrænkelig).

Nu har jeg ikke parabol, men hvis der stod en eller anden skiderik og
gloede ind ad mit vindue en mørk aften, ville han sgu blive taget for
at være vindueskigger, og jeg ville handle derefter :-)

/Thomas

Re: Spore satelit tv piratkort!

Gad vide om Microsoft også begynder på det - så kan der snart blive trængsel
ved de små vinduer :-)

snart bliver gardiner vel forbudt :-)

Mvh.
Jensn

Re: Spore satelit tv piratkort!

de kan vel nøjes med at måle hvilken retning parabolen har. Så ved de jo
også hvilke kanaler den sigter efter

--
Calle

Re: Spore satelit tv piratkort!

Næh, så skal de have den store matematikeksamen med. Jeg har 2 hoveder
på en parabol, placeret med x cm's afstand. Skal de til at pejle
retningen af parabolskålen, skal de ind i haven for at gøre det.

Re: Spore satelit tv piratkort!

Forestil dig at stå et sted _uden_ for ejendommen med parabolen og se,
hvilken retning, den peger i. Når du nu ved, at et satelitsignal skal
modtages inden for et par grader, så forekommer den opgave uløselig.
Forestil dig, at de skal konstatere, hvilket signal, der modtages. Igen, der
skal jo en parabol til rettet ind på den rigtige sattelit for overhovedet at
modtage et signal. I øvrigt er det signaler, der ligger oppe på omkring 13
GHz. Prøv så lige at "kenkende" dig, hvor omhyggeligt, det er nødvendigt
(besværligt) at justere parabolen ind - både horizontalt, men så sandelig
også vertikalt, der alene fra den ene ende af landet til den anden varierer
et par grader.

Helt ærlig, jeg tvivler på, at de har et tilsvarende anlæg mobilt at "rejse"
rundt med.

Jeg har også i et tidligere indlæg fortalt, hvorfor det ligeledes via
pejling, som licenskontoret gjorde det i sin tid, er en umulig opgave at
anvende for pejling af, hvad den enkelte ser af TV-kanaler og fra hvilken
satelit.

Jeg er enig med andre, der siger klart nej til nogen af disse muligheder.
Karsten H. Jensen

Re: Spore satelit tv piratkort!

Prøv det på 2. sal og opefter, uden det er afslørende

--
Calle

Re: Spore satelit tv piratkort!
Hej Gruppe,

modtagere,
at
kanaler.

Jeg har set lidt af Viasats skræmmekampagne. Suk - det er ca på samme måde
som når "pejlevognen" *) kører rundt idag... Men nu behøver man altså
heller ikke at se viasats kanaler fordi man ser satelit-TV. Det eneste
Via-sat kan se er om man er registreret som kunde hos dem. Herfra kan de så
slutte at man måske ser TV med piratkort hvis der er parabol på ejendommen
og man ikke er kunde. Er det udtryk for at de er blevet for store og
monopolagtige?

Jeg ved ikke hvordan det ser ud for fællesantenner, men her der det vel
antenneforeningen der abonnerer for at må tilbyde kanalerne.

*) Det er DR's kontollører der kører rundt og checker kundekartoteket.
Pejlevognen har ikke pejlet noget de seneste ca 15 år. Idag er der alt for
meget elektronisk støj i æteren til at den kan være effektiv.

/Lars

Re: Spore satelit tv piratkort!
Hej Klaus

Selvfølgelig kan man det, spørgsmålet er bare om man gider.

Mvh Max

Re: Spore satelit tv piratkort!

Gider du ikke forklare hvordan det er teknisk muligt så?

--
\Lars

Re: Spore satelit tv piratkort!
Hej Lars

Som med pejlevognen i gamle dage. Enhver modtager
indeholder 1 eller flere lokaloscillatore og lidt af dens
signal vil altid lække til omgivelserne, så kan man jo
modtage dem på en modtager og dermed pejle dem.
Men bruger i den sammenhæng en modtager med
indbygget spektrumanalyser. De gamle pejlefolk
kunne ikke bare finde fjernsyn, de kunne også
registrere hvilken kanal det var indstillet til at
modtage og sågar hvad model det var, alt ud
fra det fingeraftryk som det udsendte frekvens.
spektrum jo er.

Mvh Max

Re: Spore satelit tv piratkort!

_Meget_ lidt. Nok til at det kan stoppes af en murstensvæg

 Tv er nogel lettere, for her er blandetrinnet kendt, og man ved, hvilke
frekvenser man kan spore på. På parabol sker første nedblanding oppe i
LNB'en, du kan ikke spre, hvilken kanale den står på, fordi den sidste
nedblanding sker inde i metalkassen. Skal man noget skal man til at kigge på
den digitale udstråling fra processorer og lignende, men med udvalget af
parabolmodtagere er det en ret stor opgave.

Det er umuligt !

Klaus

Re: Spore satelit tv piratkort!
Hej Klaus

Så er det jo heldigt at der er et kabel ud gennem
vægen det kan bruge.

Det kan godt være det er meget besværlig at gøre, men jeg hælder
nu alligevel til at tro at det kan lade sig gøre.

Mvh Max

Re: Spore satelit tv piratkort!
On Tue, 13 Jan 2004 18:23:29 +0100, "Max"

Det meste kan lade sig gøre - spørgsmålet er om det er rentabelt :-)

/T.

Site Timeline