Spore satelit tv piratkort!

Jeg overhørte en samtale da jeg var til frokost idag. Der var en der hårdnakket påstod at man som i reklamerne kunne spore satelit modtagere, hvilket vi grinede af ved det andet bord.

Kan det lade sig gøre, og hvordan?

-- \Lars

Reply to
Lars

NEJ !

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news:4003d855$0$160$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Som Klaus kort og millitærisk siger: NEJ. Det kan ikke lade sig gøre. Det de gør, er at de køre rundt og kigger i folks haver og husgavle, for at finde paraboler. Når de har fundet en kigger de i deres "arkiv" for at se om vedkommendes parabol er tilmeldt. De kigger også ind af folks vinduer for at se om der ses "ulovlige" kanaler.

Reply to
michael P.

kanaler.

HVILKET ER KLART ULOVLIGT !!

Kasper

Reply to
Kasper

at

kanaler.

Og jeg glæder mig som et lille barn til de kommer forbi Hammel. Jeg har nemlig en skål på væggen som ikke bruges til noget !

Jeg skal med glæde svine dem totalt !

"Klaus D. Mikkelsen" skrev i en meddelelse news:4003e2a4$0$154$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

HÆHÆ - bare gi' dem tørt på fra mig osse

Reply to
michael P.

Hej Klaus

Selvfølgelig kan man det, spørgsmålet er bare om man gider.

Gider du ikke forklare hvordan det er teknisk muligt så?

-- \Lars

Reply to
Lars

Hej Lars

Som med pejlevognen i gamle dage. Enhver modtager indeholder 1 eller flere lokaloscillatore og lidt af dens signal vil altid lække til omgivelserne, så kan man jo modtage dem på en modtager og dermed pejle dem. Men bruger i den sammenhæng en modtager med indbygget spektrumanalyser. De gamle pejlefolk kunne ikke bare finde fjernsyn, de kunne også registrere hvilken kanal det var indstillet til at modtage og sågar hvad model det var, alt ud fra det fingeraftryk som det udsendte frekvens. spektrum jo er.

_Meget_ lidt. Nok til at det kan stoppes af en murstensvæg

Tv er nogel lettere, for her er blandetrinnet kendt, og man ved, hvilke frekvenser man kan spore på. På parabol sker første nedblanding oppe i LNB'en, du kan ikke spre, hvilken kanale den står på, fordi den sidste nedblanding sker inde i metalkassen. Skal man noget skal man til at kigge på den digitale udstråling fra processorer og lignende, men med udvalget af parabolmodtagere er det en ret stor opgave.

Det er umuligt !

"Max" skrev i en meddelelse news:4003ef13$0$155$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

Hej Max

Hvordan vil du gøre det? Skulle det gøres lige som licenskontrollen gjorde (gør) det, skal man pejle på LNB'en udgangssignal i 2 GHz-området. Det er i sig selv svært på den behørige afstand og næppe muligt. Det signal, de vil måle, er afhængigt af udgangsfrekvensen på LNB'en - hvis de kan høre den for støj. Den kan i øvrigt være forskellig afhængig af konverteringsfrekvensen for den samme TV-kanal. Yderligere findes signaler på de selvsamme kanaler, men fra andre satelitter også, så mulighederne for at afsløre TV-kikkere, der uretmæssigt modtager betalingskanaler, ikke eksisterer eller er meget svære at få øje på.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen

Kigger ind ad folks vinduer for at se om de snyder sig til kanaler - det tangerer da krænkelse af folks grundlovssikrede rettigheder (Boligen er ukrænkelig).

Nu har jeg ikke parabol, men hvis der stod en eller anden skiderik og gloede ind ad mit vindue en mørk aften, ville han sgu blive taget for at være vindueskigger, og jeg ville handle derefter :-)

/Thomas

Reply to
heylel.teomim

Hej Klaus

Så er det jo heldigt at der er et kabel ud gennem vægen det kan bruge.

Det kan godt være det er meget besværlig at gøre, men jeg hælder nu alligevel til at tro at det kan lade sig gøre.

Det meste kan lade sig gøre - spørgsmålet er om det er rentabelt :-)

/T.

Reply to
heylel.teomim

Jup

Jeg har fx boet et sted hvor man ikke måtte have husdyr.. Vi havde dog en kat, indendøre... Og fik afvide hvis nogen meldte os, kunne vi melde dem for vinduekiggerni

Reply to
Bjarke Hansen

Max skriver:

Hvilket kabel ?

Næppe.

"Max" skrev i en meddelelse news:4003ef13$0$155$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

modtagere,

Der var en udsendelse i fjernsynet for et par år siden. Den handlede om et firma som kørte rundt og solgte "jammere" til kontorer osv.

De havde en lille varevogn med en god retningsbestemt antenne på taget, med denne kunne de spore og se billedet fra computermonitor som befandt sig inde i en bygning. Det troede de ansvarlige i firmaer´ne sælfølgelig ikke på, men når de så blev inviteret ud i varevognen og så en kopi af et skærmbillede fra en monitor INDE i bygningen (gerne med følsomme oplysninger), kan det ellers nok være at de fik travlt med at få jammet deres monitoreres udstråling.

Så ja, De kan i alt fald "se" det samme som man ser på sit fjernsyn

mvh JBH

Reply to
JBH

de kan vel nøjes med at måle hvilken retning parabolen har. Så ved de jo også hvilke kanaler den sigter efter

--
Calle
Reply to

Prøv det på 2. sal og opefter, uden det er afslørende

--
Calle
Reply to

udsendelsen hed da vist "skjult kamera"