Spole til elektromagnet

Jeg sidder og skal bruge en spole til at lave en elektromagnet.
Jeg er lidt usikker på hvor mange eksemplarer jeg kan sælge af det
pågældende produkt, så jeg vil gerne finde en færdig spole, evt. en der kan
pilles ud af et relæ eller lignende.

Det der driller lidt er at den indvendige diameter skal være 19-21mm,
ankeret i alle de relæer jeg har skildt ad har en væsentlig mindre diameter.
Højden må gerne være omkring 10-20mm, men er ikke så kritisk.
Driftspændingen er næsten ukritisk, da jeg kan tilpasse mit kredsløb, men
12VDC eller netspænding ville være fint.

Nogen ideer til hvor jeg kan finde en sådan spole?

Re: Spole til elektromagnet

Prøv at se på solenoider brugt i Pinball maskiner, der er måske noget
der du kan bruge.

tjek www.pinpartshop.com - en, også dansk side, så det er nemt at handle
der.

Et forslag:
http://www.pinpartshop.com/product_info.php?cPath31%&products_id16%4

// Per.

Re: Spole til elektromagnet

Godt forslag, den tanke havde jeg slet ikke tænkt :o)

Der er ikke så mange oplysninger på siderne, men så vidt jeg kan se er de
alle med en indvendig diameter på 12,5mm.
Jeg skal desværre bruge en indvendig diameter på 19-21mm, men tak for
forslaget alligevel :o)

Re: Spole til elektromagnet

Prøv at se i en gammel bil der er en spole der trækker starteren den er ret
kraftig

Site Timeline