Spole og traffo i PSpice(Orcad Capture)

Hej NG.

Jeg roder lidt med en SMPS, og kunne da godt tænke mig at simulerer
mit Power-Stage.
Det er indtil videre lykkedes mig at lave modeller af FET og Dioder,
men hvad gør jeg med traffoen og spolen...?

Jeg vil gerne have lavet en traffo-model, hvor jeg kan skrive primære
og sekundære viklingsantal, fortælle hvilken kerne det er, og hvilket
matteriale den er lavet af.
Men hvordan gøres dette.?
Jeg har fundet en traffo(XFRM_Linear) i pspice biblioteket "Analog".
Kan den kobles sammen med nogle af de kerner, som findes i "Magnetic"
biblioteket, eller skal de bruges på en anden måde...?
Det samme gælder for spolen...

Jeg kan se at man i model editoren kan lave noget med magnetics...
hvordan fungerer det? Er det sådan jeg laver kerne-parametre, som de
der findes i "magnetics" biblioteket?

Site Timeline