Spole og traffo i PSpice(Orcad Capture)

Hej NG.

Jeg roder lidt med en SMPS, og kunne da godt tænke mig at simulerer mit Power-Stage. Det er indtil videre lykkedes mig at lave modeller af FET og Dioder, men hvad gør jeg med traffoen og spolen...?

Jeg vil gerne have lavet en traffo-model, hvor jeg kan skrive primære og sekundære viklingsantal, fortælle hvilken kerne det er, og hvilket matteriale den er lavet af. Men hvordan gøres dette.? Jeg har fundet en traffo(XFRM_Linear) i pspice biblioteket "Analog". Kan den kobles sammen med nogle af de kerner, som findes i "Magnetic" biblioteket, eller skal de bruges på en anden måde...? Det samme gælder for spolen...

Jeg kan se at man i model editoren kan lave noget med magnetics... hvordan fungerer det? Er det sådan jeg laver kerne-parametre, som de der findes i "magnetics" biblioteket?

Reply to
S?ren P. Schmidt