Spleising av flatkabel?

Den praktiske måten å gjøre det på?

Denne gangen:
Jeg har tri stk tileder flatkabel (fra STK500, PORTx). De skal in på en
flatkabelplugg, 26 pins (til / fra DSUB25, LPT).

Det betyr at jeg må splitte opp de tre flatkablene og samle dem for
pressing på 26 pin pluggen.

Det er altså det å "holde lederene på plass" under arbeidet som er
vanskelig. Hva er den rent praktiske måten å gjøre det på?.

HM

Re: Spleising av flatkabel?

Hvis stikket er af ordenlig kvalitet så kan du holde ledningerne på plads
med den som du skal låse dem fast med, normalt er der lim i dem, som
gør at kablerne bliver hvor du har sat dem, sådan gør jeg normalt
selv på arbejde hvis jeg er udsat for ligende problemer.

/Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Spleising av flatkabel?

vil det sige at Du presser to fladkabler ned i samme "kniv" i stikket ?
-Så får Du IKKE arbejde her...

Bo //

Re: Spleising av flatkabel?

Selvsakt ikke.
Du opptrer fornærmende :-(

Re: Spleising av flatkabel?

ahh sorry mig som ikke havde læst rigtig, de skal selvføldig samles udenfor
kablet, hvorefter en leder løber ind til stikket, saml dem med nogle
kabel samlere, det er sådan nogle små plast enheder, som er fyldt med ting
som man krypter om kablerne, de virker fint til formålet, dem burde du
kunne få ved hvilketsomhelst, ordenlig elektronik biks.
samem type man bruger kabler til fly.

hedder vidst også en lednings splejser.

ellers er løsningen jo at du splejser, sammen med krympeflex
så de 3 kabler, går over til 1 fladkabel, som så sættes i stikket,
det er måske det nemmeste men ikke det fornemmeste.

den burde IPC standarten også kunne klare, medmindre det er
til MIL produktion, så skal du bruge det første :)

Mvh en lidt mere vågen
Rasmus

www.linuxfromscratch.dk
www.c-system.org
http://irc.linux.dk

Re: Spleising av flatkabel?

OK, så har jeg det straks bedre. Jeg husker i fladkablernes ungdom, at
der var nogen, der forsøgte på den måde jeg beskrev, og det gik ikke
god, fordi kniven i stikket ikke er dyb nok. Det var bare det, jeg
prøvede at adgare mod.

Og til Harald: hvis det ikke er til produktion, og det kun et enkelte
eksemplarer, kan Du bruge et hulprint. Der findes nogle, der har
kobberstriber. Klip et lille stykke der er 3 huller langt og 26 striber
på tværs. Så er det relativt let at lodde det i.