Spjældmotor

Jeg ved intet om elektronik eller strøm,  men jeg skal bruge en "dims" der
kan åbne en lille låge, når der sættes  strøm til, og lukke igen, når
strømmen slukker. Jeg har kigget på en spjældmotor, LM230, varenummer
224-2600 - link skulle gerne være her :

http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/search/SearchDisplay.jsp?BV_SessionID=@@@@1089331022.1087125583@@@@&BV_EngineID=ccceadclkdekhdhcfngcfkmdgkldfjg.0&SearchType=quick&viewType=text&SearchText22%4-2600

Vil den dække mit behov?

Mvh Maria

--
Noget du ikke ved om C5? Så spørg.

Re: Spjældmotor
On Sun, 13 Jun 2004 13:27:43 +0200, "Maria Frederiksen"

Hvad er dit behov mere præcist? (hvilken type låge, hvor stor osv.) -
måske kunne det løses på en anden måde.
Model- og varenummer passer iøvrigt ikke sammen på den motor, du
henviser til

KS

Re: Spjældmotor

Mit behov er en lem på 30*30 cm, der skal lukke omkring kl 21.15 og åbne
omkring kl 7.30. Tiderne skal kunne indstilles. Det sekundære behov er at
det ikke må være dyrt ;-)

Mvh Maria

Re: Spjældmotor

Lem til en kat ?

Bo //

Re: Spjældmotor
Hej!

Mon ikke snarere der er tale om høns?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Spjældmotor

Den behøver ikke være elektrisk - katte er nogenlunde kvikke til den slags.

Jo, og de er såmænd også kvikke nok (kvik og høns i samme sætning ?), men
deværre er ræven også ret smart - sådan et fint spisekammer, og så stod det
endda åbent. Træls kl. 3 om natten.

Mvh Maria

Re: Spjældmotor
Nu har jeg ikke meget forstand på høns. Men et par spørgsmål melder sig.
Hvordan vil du sikre dig at de alle er inde, inden døren lukker ?
Hvad nu hvis der er 1 stk. fjerkræ eller lign. i klemme når døren lukker ?
Så kan du risikere at både fjerkræ og konstruktionen går i stykker, og det
ville da være synd.

Mvh Tom

slags.
det

Re: Spjældmotor

at

Jeg tænkte mere på LEM.... 30 CM... puha...

Kasper

Re: Spjældmotor

Nej 30 x 30 :)

Re: Spjældmotor
osv.) -
åbne

Ja det ville ikke være rart at have så kort en arm - Eller endnu værre
ben...

Mvh
Claus

Re: Spjældmotor
Hej.

Jeg lavede sådan et system du har brug for til min Søster's hønsehus for et
par år siden. Jeg fandt en LINAK

Jeg lavede sådan et system du har brug for til min Søster's hønsehus for et
par år siden. Jeg fandt en LINAK actuator
(http://www.linak.com/pdf/english/la30_eng.pdf ) og koblede den sammen med
et "tænd/sluk" ur fra bilka. Så nu er søsters høns bag lås og slå imellem 22
om aften og 6:30 om morgen.

Sådan en actuator burde kunne findes til en plovmand brugt. De bliver brugt
mange steder. Og uret koster 50 - 150 kr alt efter om det skal være
digitalt, eller gammeldags mekanisk.

Mvh

  Jan Thøgersen

Re: Spjældmotor
et
22

Det ser rigtigt ud.

brugt

Er en actuator en bestemt ting, eller bruges det også som begreb om alt
muligt andet? En motor er jo ikke bare en motor osv.

Mvh Maria

Re: Spjældmotor
En aktuator er en elektrisk cylinder. Linak laver dem f.eks. Du kan købe dem
hos www.rs-components.dk prøv at skrive linak i deres søgefelt

--
Calle.

Re: Spjældmotor
Hej Maria,

Check evt. deres side: www.linak.dk

Mvh
Gert K.

Re: Spjældmotor
Hej
Hvis det ikke behøver at være en ny spjældmotor, så skal du gå ind til dit
lokale ventilationsfirma med en pose øl, så vil jeg tro du får en stak
spjældmotorer, en af mine kollegaer har lavet sådan et system, og det virker
perfekt, der er aldrig kommet en høne i klæmme, da en spjældmotor lukker
langsomt.
poul-Erik
et
der