Spille sang når æske åbnes

Jeg har en papæske af hård karton.
Når man åbner låget på den (det er foldet ned i den), skal den afspille en
sang.

Jeg leder efter den letteste og billigste måde at gøre det på...

Jeg tænker der er behov for noget mp3 afspiller værk, og et par små eksterne
højttalere.

Men problemet er jo nok at holde den tændt og få trykket på play...

Nogle gode forslag? :-)

ps. det er til en pige der kommer hjem fra ferie og som bare elsker lige
denne sang som hun ikke har kunnet høre hele ferien.

Re: Spille sang når æske åbnes

Måske noget med en lysfølsom modstand, så når der kommer lys ind i æsken,
starter den afspilningen.
Men hvordan du får det koblet sammen med en MP3 afspiller afhænger at
afspilleren.
Men jeg tror at projektet hurtigt bliver dyrt, halv kompliceret og
sandsynligvis klodset, er der ikke en lettere måde at imponere pigen på :-)

/Tom

Re: Spille sang når æske åbnes

Det var dog kompliceret.

Kig på de fødselsdagskort man kan få der spiller en melodi. Her putter
man en plasticstump ind mellem 2 stykker sølvpapir for at afbryde
forbindelsen.

Det er her det bliver besværligt.

Men er der andre der har en lignende løsning hører jeg også gerne, for
jeg kan godt bruge en billig løsning der kan spille 30-60 sekunders
rimelig god lyd ved tryk på en knap.

Re: Spille sang når æske åbnes

Hvis det er en længere ferie, kunne du spidse loddekolben og bygge sådan
een:

http://elm-chan.org/works/cube/report.html

start med at se videoen, nederst på siden :-)

Bo //

Re: Spille sang når æske åbnes

Hvad med at bruge din mp3 afspiller med små højtalere til.
Sæt den til at gentage nummeret.
Lydisoler din kasse, som selvfølgelig er bygget godt tæt.

Alternativ, men nem og billig...

Kåre

Re: Spille sang når æske åbnes

Hvis du har mulighed for at komme til æsken kort før den skal bruges, kan du
måske godt starte mp3 afspilleren, og lade den kører på repeat. Så kan du
bare isolere udgangen til højttalerne fra med en lille kontakt, eller du kan
forsøge dig som Klaus foreslår, med sølvpapir med en papirstrimmel i mellem.
Men pas nu på det ikke bliver noget juks, som fejler når hun åbner æsken,
det vil nok efterlade et ret kikset indtryk.
I vil dog ikke hører nummeret fra starten af.

/Tom

Re: Spille sang når æske åbnes

Faktisk et ganske ok bud :-)

Lige præcis denne sang starter stille med klaver og ville være god at få
starten på, men overraskelsen over at lige denne spiller er helt super.

Jeg så på Brincks hjemmeside idag, og der var ikke nogen lydoptagere eller
noget.

En elektronisk (man kan vel ikke få andet efterhånden) diktafon kunne måske
nok tweakes ellers...

Re: Spille sang når æske åbnes

ToysR'us havde omkring jul nogle legetøjsmikrofoner, der kunne optage ca 1
min. lyd/sang, og gentage indspilningen ved et tryk på en knap.
Hvis de stadig er til at få, kunne det være en mulighed.
Pris omkring 50 kr. Kvaliteten på lyden er ikke HIFI men faktisk heller ikke
så dårlig som man kunne forestille sig.

Kim

Re: Spille sang når æske åbnes

Ja selvf.!
Det er da dem og BR jeg skal ned i!

Melder tilbage når jeg har været der :-)

Re: Spille sang når æske åbnes

ToysRus har også en dukke, som står med en mikrofon, som om hun synger, hvor
man kan koble den til en i-pod eller lign, måske en idé.
/Tom

Site Timeline