Spicemodel

Hej Igen
Nu mangler jeg en spicemodel for en lm394. Jeg har søgt nettet vidt og
bredt, men har ikke fundet noget der ligner. Hvis der er nogen der
kender en transistor der ligger meget tæt på, med en spice model, så kan
det også gå.

mvh
   Jeppe Holm

Re: Spicemodel

PSpice model editor er en god mulighed til at lave en model for een
transistor. Den anden er mage til. Hvis du skal køre montecarlo simulering,
skal du have bedre information om tolerancer.

Bo //

Re: Spicemodel
Problemet er ikke at ændre parametrene, man at få oplysninger om dem. De
oplysninger der står i databladene er meget få. Spørgsmålet var så om
der var nogen der lå inde med en spice model på lm394 eller en
transistor der minder meget om den? Det er et simpelt spørgsmål om at
finde informationer om transistoren.

mvh
    Jeppe

Re: Spicemodel

Hvilke parametre skal du bruge?

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Re: Spicemodel
Undskyld jeg ikke har svaret, men jeg fandt en anden transistor med
bedre parametre og en spicemodel

mvh
   Jeppe

Re: Spicemodel

Er det ikke muligt stadig at lave sine egne modeller i PSpice? Sidst
jeg brugte det (5-6 år siden, og da hed det PSpice 6.0) kunne man da
:o) Da rettede man blot en eksistrende models parametre til, så den
passede. Jeg ved godt at OrCAD har købt hele baduljen i dag, men
begrænser det på nogen måde?

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Re: Spicemodel

Jow da...

Det er ikke lige netop idag de har købt Microsim. Det er vel 4 år siden...

Og for 2-3 år siden blev OrCAD en del af Cadence, der er den største på
elektronik programmer.

Stadig kan man lave modeller, og modeleditoren ligner stadig sig selv. Dog
er der kommet en hel del flere muligheder i den., bl.a. at man kan lave
parametricerede modeller, der gør det lettere at experimentere med
parametervariation. Man kan tilføje stress parametre og tolerancer, som
bruges til mere avancerede anal yser.

Ren nysgerrighed: du skriver at det er 5-6 år siden du brugte det. Hvad
bruger du nu ?

Bo //

Re: Spicemodel
On Tue, 7 Dec 2004 21:01:02 +0100, "Bo Bjerre"

Papir og blyant... jeg er konverteret til noget mere givtigt, nemlig
embedded software udvikler. ;o)

/Thomas
----
My e-mail is composed in the following manner:
<sirname>.<lastname>(a)privat(dot)dk

Site Timeline