Spice model af BLDC motor?

Hejsa

Jeg er på udkig efter en model til børsteløs DC motor til pspice. Jeg
skal have lavet en motorstyrring til sådan en fætter.
Jeg har forsøgt at google efter den men men det er mest driverkredse jeg
støder ind i.
Helt præcist er det en EC 45 flat motor fra Maxon Motor jeg skal have
simuleret.
Nogen der ved hvor jeg kan finde en model?

- Lars

Re: Spice model af BLDC motor?

Jeg tror IKKE du kan finde en model for Maxon's motor. Du må igang med at
lave den selv. Databladet indholder alle oplysninger om elektriske og
mekaniske parametre. Brug PSpice analog behavioral modelling, så går det
lettere. Men det kræver at du forstår fysikken i motoren.

Her er et sted at starte med en almindelig DC motor.
http://ecircuitcenter.com/Circuits/dc_motor_model/DCmotor_model.htm

Bo //

Re: Spice model af BLDC motor?

Fysikken i almindelige DC motore er jeg nu godt med på, men en BLDC
motor er jo lidt anderledes. Det er mere det at lave custom made
modeller i spice der er the tricky part. Jeg har ikke haft det store
behov for custom made modeller før, så det er ikke noget jeg har gjort
det i. Jeg håber at kunne finde en model for en anden 3 polet BLDC motor
og derefter kunne tilpasse den for at undgå for mange fejl.

Takker. Den vil jeg læse i morgen når jeg er lidt mere vågen. Det kan
være det kan hjælpe mig igang med at lave mine egne modeller.

- Lars

Site Timeline