Spg ang Blaupunkt bilradio

Hejsa

Jeg har en Blaupunkt bilradio uden Line-out, kan jeg på nogen måde få fat i
et rigtigt line-out signal fra den ?

Jacob

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Det kommer nok lidt an på hvilken model der er tale om. Men i princippet
skulle man jo kunne "fiske" signalet ud inden forstærkertrinet.

Diagram kan (måske) findes her:

http://fileshare.eshop.bg /

http://www.sharefx.com/index.asp

mvh
Ebbe

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Det er også det jeg syntes man burde, men jeg er ikke klar over hvor man
skal lede inde i radioen :)

Tak, jeg kigger på det

Mvh
Jacob

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Typisk sidder der et par halvstore IC's med køleplade monteret op mod
chassis. Se hvad de hedder og om ikke det er forstærkertrin.

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio
Det naturlige vil vel være å tappe signalet (via 47kohm) fra
volumpotensiometret? Det er lett å finne, og der ligger jord også lett
tilgjengelig

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Volumenpotentiometret er ikke til at finde i de fleste autoradioer af i
dag.....

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Er der både left og right signal der ?

Mvh
Jacob

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Hvis det er en ældre sag med drejevolumen, ja. Men mange af de nyere
betjener sig af digital volumenkontrol, og så er det lidt mere kildent.

Klaus' løsning kunne være brugbar. Hvis du kan finde forstærkerklodsen, så
prøv at luske et signal ud af den via en modstand.

mvh
Ebbe

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Jeps, der sidder 2 af disse.

http://wwww.ges.cz/sheet/t/tda7376b.pdf

Kan du hjælpe mig til om jeg kan hive inputsignalet direkte fra de 2 in

Jacob

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio

Kig på diagrammet, find kondensatoren der sidder evt sidder inden ben 4
og 12. Sæt en modstand i serie med signalet og træk det ud......

Re: Spg ang Blaupunkt bilradio
P.S Fjern dyret i min email ved mailsvar

Der sidder en kondensator inden ben 4, skal jeg hive signalet før eller
efter kondensatoren, og skal jeg for en sikkerhedsskyld sætte en kondensator
ind efter jeg har hevet signalet for at fjerne evt DC strøm fra min eksterne
forstærker ?

På hvilken ledning(+/-) skal jeg sætte modstanden, og hvor stor skal
modstanden være ?

Jacob

Site Timeline