Spejlvendt printudlæg?.

"Alex" skrev i meddelelsen news: snipped-for-privacy@m31g2000yqd.googlegroups.com...

Hej.

Ja, det kan da godt være at min hovedfjende slet ikke er det formodede falske lys, men snare de ting du nævner. Hvis jeg ikke løser problemet ved den simple spejlvending, så må jeg forsøge den lidt mere videnskabelige fremgangsmåde du beskriver...:-)

Men jeg afviser bestemt ikke at der kan være andre muligheder end det jeg selv tænkte på. Bare det at finde ud af hvilken side jeg skal printe på af en transperant, gjorde mig lidt usikker. Blev enige med mig selv om at det var den ru side, eller den der klæbede mest til en fugtig finger.

Thomas.

Reply to
Thomas

Hej.

Jeg bruger en Laser printer af typen Brother HL-2140

Nu håber jeg ikke jeg har overset en funktion i min printer opsætning, hvor jeg kan vælge spejlvendt udskrift. Så har I selvfølgelig håne retten et par dage.

Thomas.

Reply to
Thomas

Jeg havde en printer engang, der havde en indstilling for tshirt udskrivning (stryges på). Trog også knappen i printeropsætningen var noget lignende

Reply to
Christen Fihl

Hej.

Jeg har netop tegnet det hele i toplayer, så der burde både jeg og programmet være enig.

Men når det så printes ud går det galt. Altså ender transparenten imellem printertoner og kobber.

Thomas.

Reply to
Thomas

Hej.

Det med at "trykke" printbanerne igennem til den modsatte side vil desværre heller ikke være helt smertefrit. Så vil det færdige resultat ende "omvendt". Det vil oppe i mit hoved ende på den måde, at det som var designet til at ligge i venstre side af printet, nu pludselig bliver til højre side af printet. Transistor og IC ben vil desværre lide kraftigt under denne spejling omkring midten.

Det med lyset er taget til efterretning, og giver selvfølgelig stof til eftertanke, da min lyskilde er af den normale lyskasse type.

Thomas.

Reply to
Thomas

Hej.

Nu vil jeg selvfølgelig kikke efter en gang mere i min printer opsætning, om der skulle findes en måde at printe spejlvendt på direkte fra min printer. Ved den første gennemgang fandt jeg dog intet, men håber næsten på at jeg bare har overset den.

Det med Eagle vil jeg overveje, selv om ExpressPCB tiltaler mig, og mine ringe evner inden for printudlægning. Faktisk har jeg tidligere forsøgt med deres gratis version en gang for længe siden. Her fandt jeg dog visse begrænsninger, som jeg dog nu, ikke lige husker hvad var. Men det er sikkert også maaange versions numre siden.

Thomas.

Reply to
Thomas

Hej igen.

Øhh.... Jeg fandt faktisk en måde min printer kunne udskrive spejlvendt på. I "avancerede indstillinger" af min printer dukkede der faktisk en mulighed op for denne funktion.

Jeg undskylder min ulejlighed, men jeg syntes da at flere har gjort mig klogere på mange ting alligevel...Trods alt.

Men lige nu er alarmen afblæst, og jeg lover at give en kvaje-bajer ved lejlighed.

Thomas.

Reply to
Thomas

Det er nok fordi Express slet ikke =F8nsker at folk laver print,s=E5vidt jeg husker er det KUN n=E5r du vil sende filen til dem ,for at f=E5 produceret et print at du egentlig kan bruge programmet....S=E5vidt jeg husker.. og den fil kan s=E5 ikke =E5bnes i gerber, for ellers kan du tage filen og putte i en gerber viewer og vende det der.

alex

Reply to
Alex

Hej Thomas

Find et ordentlig program, jeg kan anbefale Circad fra

Det er det hurtigste og mest fleksible SCM/PCB program jeg kender.

l=F8r, 06 02 2010 kl. 06:43 +0100, skrev Thomas:

program

et

il

.

Hej Thomas

Jeg misforstod. MS Paint kan ikke =E5bne PDF og arbejde videre p=E5 dem. Me= n grafikprogrammet GIMP kan. Det lever normalt p=E5 Linux, men der findes ogs=E5 en Windows version, hvis du foretr=E6kker det.

Mvh J=F8rgen

Reply to
Jørgen Mangor Iversen

Det behøver du nu ikke. Det har været ganske inspirerende at læse med på, og det synes andre sikkert også.

Jeg har det sådan at jeg ikke altid kan give tilbage til gengæld for hvad jeg får, men kan ofte give det videre til en anden og på den måde går tingene i ring. - So keep up the good spirit.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen