Spejlvendt printudlæg?. - Page 2

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Hej.

Jeg har netop tegnet det hele i toplayer, så der burde både jeg og
programmet være enig.

Men når det så printes ud går det galt.
Altså ender transparenten imellem printertoner og kobber.

Thomas.

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Det er nok fordi Express slet ikke F8%nsker at folk laver print,sE5%vidt
jeg husker er det KUN nE5%r du vil sende filen til dem ,for at fE5%
produceret et print at du egentlig kan bruge programmet....SE5%vidt jeg
husker..
og den fil kan sE5% ikke E5%bnes i gerber, for ellers kan du tage filen og
putte i en gerber viewer og vende det der.

alex

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Hej igen.

Selvom jeg kan se at flere har foreslået Paint, så må jeg efter at have
forsøgt. sige at min Paint version 6.1 desværre ikke kan åbne PDF filer.
Jeg har desværre ikke mulighed for at lave en bitmap af mit print, for at
kunne åbne det i Paint.

Så et lille, gerne gratis program, der kan spejlvende en PDF fil, står
stadig på ønskelisten.
(Klaus har dog allerede reddet mig ud af den aktuelle knibe, da han hjalp
mig med opgaven.)

Thomas.

Re: Spejlvendt printudlæg?.
Hvilken printer bruger du?
   Søren

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Hej.

Jeg bruger en Laser printer af typen Brother HL-2140
http://www.brother-usa.com/Printer/modeldetail.aspx?PRODUCTID=hl2140

Nu håber jeg ikke jeg har overset en funktion i min printer opsætning, hvor
jeg kan vælge spejlvendt udskrift.
Så har I selvfølgelig håne retten  et par dage.

Thomas.

Re: Spejlvendt printudlæg?.
Jeg havde en printer engang, der havde en indstilling for tshirt udskrivning
(stryges på). Trog også knappen i printeropsætningen var noget lignende

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Ja, det læste så jeg selv senere, at du kun havde pdf.

En rigtig hacker metode, der dog ikke er målfast, er at kikke på dit print
fra din pdf, eller whatever du har på skærmen, måske ExpressPCB direkte.
Så trykker du Alt-PrintScreen, nu har du et bitmap af printer.
Så er det Paint på banen, paste ind, spejlvender, og justerer størrelsen
(Menu Stretch) til 25%, 88% eller hvad der efter eksperimenter giver et
præcist udprint.

Christen,
der tager hacker titlen som en anerkendelse og ikke som skælsord.

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Det er ikke min erfaring. jeg havde printet ud pE5% AGF kalkepapir eller
en overhead folie,,kan ikke huske hvilken det var ..men.. , opdagede
at det skulle vendes. sE5% jeg vendte og var lidt spE6%ndt.. Printet blev
sE5% skarpt som tegningen.
Jeg har ogsE5% hE6%ldet til tanken om at der sker noget reflekser i
transparant eller papir. men det gF8%r der ikke.
Derimod, kan det vE6%re din belysning der er et problem .du skulle gerne
kunne belyse pE5% en 3-8 minutter .
Du kan have overbelyst eller din lyskilde kan virke dE5%rligt .
For at checke alle ting , sE5% tager du et lille print stykke. klE6%ber et
stykke transparant med et hul pE5%, og sE6%tter ogsE5% et stykke alufolie
eller lign pE5%.midt i hullet.
Nu skal du belyse og finde tiden for korrekt.. nE5%r transparanten
stadig kan skimtes ,men hullet er helt rent, sE5% skal det lige have en
anelse mere ..sE5% har du en tid som kompenserer for transparenten..og
denne tid er ikke ens for to forskellige transparenter vE6%r sikker pE5%
det..
med folien kan du se om kanterne ogsE5% er lige sE5% skarpe.. sE6%t evt
folie pE5% et stykke print hvor der ikke er transparant. feks i midten
af hullet i transparanten.
OK
alex

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Hej.

Ja, det kan da godt være at min hovedfjende slet ikke er det formodede
falske lys, men snare de ting du nævner.
Hvis jeg ikke løser problemet ved den simple spejlvending, så må jeg forsøge
den lidt mere videnskabelige fremgangsmåde du beskriver...:-)

Men jeg afviser bestemt ikke at der kan være andre muligheder end det jeg
selv tænkte på.
Bare det at finde ud af hvilken side jeg skal printe på af en transperant,
gjorde mig lidt usikker.
Blev enige med mig selv om at det var den ru side, eller den der klæbede
mest til en fugtig finger.

Thomas.

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Hej igen.

Øhh....
Jeg fandt faktisk en måde min printer kunne udskrive spejlvendt på.
I "avancerede indstillinger" af min printer dukkede der faktisk en mulighed
op for denne funktion.

Jeg undskylder min ulejlighed, men jeg syntes da at flere har gjort mig
klogere på mange ting alligevel...Trods alt.

Men lige nu er alarmen afblæst, og jeg lover at give en kvaje-bajer ved
lejlighed.

Thomas.

Re: Spejlvendt printudlæg?.

Det behøver du nu ikke. Det har været ganske inspirerende at læse med
på, og det synes andre sikkert også.

Jeg har det sådan at jeg ikke altid kan give tilbage til gengæld for
hvad jeg får, men kan ofte give det videre til en anden og på den måde
går tingene i ring.  - So keep up the good spirit.

/Lars

Site Timeline