Speed op bipolar step-motor - Page 3

Re: Speed op bipolar step-motor

Ja på L297 med der sker ikke noget her?
Har også prøvet, at øge frekvensen med steps-input (pin 18) og her kan der
reguleres fra 10 - 200 steps/min.

Re: Speed op bipolar step-motor

forskellige
Hvor høj nøjagtighed har du brug for ? Man kan få nogle bitte små ac motore
til lavspænding. de ligger med 3-12 poler per omgang og kan køre tæske
hurtigt.

Re: Speed op bipolar step-motor
Nøjagtighed den er ikke vigtig.
Men ac  motoren skal være stærk og op omkring 1500 omdr/min.
Spænding mellem ca. 7V 30Vdc

Mvh
Monie

Re: Speed op bipolar step-motor

Så ville jeg kigge på en med gear på. Her tænker jeg på en multiplex 480/6G
den tage 477 rpm per volt i friløb. den kan yde over 275W. med 7V og en 3
faset styring kan du holde en nøjagtig omløbs hastighed. den Kan suge mange
A. Der findes mange andre børsteløse gearmotore. men dette er den eneste jeg
har erfaringer med.

Re: Speed op bipolar step-motor
Hej Jacob
Hvad med levetiden for multiplex 480/6G ide mine højst holder 1år
Jeg har selvfølgelige inge erfarnger med multiplex 480/6G men udmildbart
virker gear lidt spinkelt.

Mvh
Monie

Re: Speed op bipolar step-motor
Jeg har endnu ikke hørt om nogle der har slidt dem op. men det er planet
gear så det skulle holde "evigt".
men jeg har set en der har ramt jorden med ca 200km/t. den lignte næsten sig
selv.
muligt
hurtigt?
tæske
3

Re: Speed op bipolar step-motor
Hej Jacob

Har en f.eks en Johnson 24Vdc pump / Sweden
Flow: 22.5 l/min.
At: 0.15 bar
power: 26W

Denne pumpe holder ca. 1år og så er i skovjulet slidt på.

Grundfoss har også udviklet en 24Vdc pumpe den har en indbygger termosikring
som standser pumpen ved ved 90 C, og det er ikke så godt! For det er her der
skal pumpes.

Mvh
Moie

Re: Speed op bipolar step-motor
Hej
Bøsteløs permanent 24Vdc motor
Hvordan styres denne?
Hvor kan den købes?

Mvh
Monie

Re: Speed op bipolar step-motor
En børsteløs motor er en AC motor.

hvordan

Re: Speed op bipolar step-motor
Hej Jacob
Se lige her!  Er jeg på afveje, hvad syndtes du om valget af 24Vdc-motor?
http://www.transmotec.se/dc-motorer%20b.asp

Og se efter nr.: F5539

Mvh

Monie

Re: Speed op bipolar step-motor
Det bør kunne fungere.
Hvor nøjagtigt skal den ligge på 1500rpm ? eller er det plus minus 200rpm. ?

Re: Speed op bipolar step-motor
Hej Jacob

Der kræves ikke nogen nøjagtighed 1500rpm til 2000rpm Drejemomentet behøves
ikke at være stort.

Re: ...Brushless DC-Motors...

Her er ellers lidt hjemmebygget brushless der ser ret sejt ud:  :-)
http://users.cybercity.dk/~ccc16084/LRK.htm

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: ...Brushless DC-Motors...
Hej Ulrik

Det var "sku" en fin web-side.
Rigtig mange tak

Mvh
Monie

Re: ...Brushless DC-Motors...

Hej Ulrik

Den ser ret sej ud.

Man skal blot at den med viklingerne er statoren og huset og centeraksen
roterer.

mvh/Glenn

Site Timeline