Specielkabel til 220 V til hifi ??

Hej !

Jeg så lige tilfældigvis, at man kan få specielle kabler til strømsiden til
hifi.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/_connectech-ctp1110_kabel.htm

Hvad er meningen med et sådan ?

Det har jo ikke indflydelse på lyden.

Jeg er forundret.

mvh. Per

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
Hej

Det har signalkabler til flere tusinde kroner heller ikke, men prøv om
du kan overbevise en inkarneret Hi-Fi entusiast om det.
Et par meter RG-59 kan meget nemt måle sig med de dyre kabler.

Lad være med det. Så længe der er købere til det, kan det sælges. Så
simpelt er det. Folk VIL snydes.

Mvh
Martin

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??

 129 kr for et skide power kabel? De må have spist søm ! Og så har det ikke
engang dansk jord på stikket. Ren optrækkeri.
/Nico

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
Hej Per

Tro er  penge :)

Prøv at se den her

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/van_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm

Denon sælger også netværkskabler til 5000 kr, så der er penge i
den slags.

Max

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/van_den_hul_the_mainsstream_hybrid_kabel_15_meter.htm
Rablende galskab. Fra stikkontakten og tilbage til producenten er der
ikke noget specielt. Men måske er der forskel på om "strømmen er
produveret af kul, olie, vind, sol eller A-kraft.

Jeg kunne forestille mig, at vindmøllestrøm har mere sus/støj ;-))

Bo //

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
Hej Bo

Ja, olie du, det duer :)   Slangeolie :)

Max

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??

Min store boa-slange er ultra støjsvag, selvom hun vejer over 10kg kan hun
bevæge sig totalt lydløst. Hun er et par meter, godt og vel, så hun kan godt
nå fra forstærkeren til den ene højttaler, jeg må prøve at høre om der er
forskel hvis jeg bruger hende som højttalerkabel. ;-P

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??

foretrækker konen på kondicyklen, eneste ulempe er lejlighedsvis manglen
på strøm

lmao

Erik

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??

Uha, der er folk der kan opnå store forbedringer i deres anlægs lyd
bare ved at sætte en frekvensomformer på og ændre netfrekvensen en
halv hertz.

Det er utroligt hvad man kan få for penge.

/Hans

"Max"  skrev i meddelelsen

[...]

Hvad så med dette:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttalerkabel/van_den_hul_the_third_kabel_lys_beige.htm

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??

http://most-expensive.net/audio-cables
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??

Vanvid !

Intet mindre.

Mvh. Per

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
msiden til

Det flytter penge fra køber til sælger hvilken er produktets primære
formål

-Lasse

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/_connectech-ctp1110_kabel.htm

Det er vi en hel del der er, men sagen har været genstand for
debatter i årtier, f.eks. denne:
http://ing.dk/artikel/87844-paavirker-netkablet-lyden

mvh
Thorbjørn

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
Hej Thl

Ja, kabeldebatten er jo ikke ny, jeg syntes også at det er ok at nogen siger
at de kan høre forskel på kabler, men der hvor det går rigtigt galt er når
de
begynder at postulere at et kabel lyder bedre end et andet, den slags
postulater er nøjagtig det samme som at skyde sig i selv foden.

Max

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/div-kabel-stik-og-adapter/_connectech-ctp1110_kabel.htm

Når vi alligevel er i den boldgade:
<http://www.locus-design.com/index.php/cynosure-usb-cable

Tænk hvis man kom til at sætte såden et vel-tilspillet kabel til
en USB-harddisk! Det ødelægger vel kablet performance!!

... Folk vil snydes

Mvh Jonas

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
Starting at $3549 for 3FT
Jeg må hen i butikken når de åbner!
mvh
Thorbjørn
P.s. glem ikke højttalerkablet, her er et der kan tilspilles på
kun en time!
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttalerkabel/van_den_hul_the_third_kabel_lys_beige.htm
eller http://kortlink.dk//bnug

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/kabel/hojttalerkabel/van_den_hul_the_third_kabel_lys_beige.htm

Hvad mon der sker hvis (når?) der er knækket fibre i det kabel?
Mon det kan høres hvis der knækker 10 fibre i det kabel?

Gad også godt vide hvordan de bortforklarer denne:
The THIRD ældes ikke.
holdt op mod
The THIRD behøver kun omkring én times tilspilning for at opnå optimal
ydelse.

Hvad er mon årsagen til, at man kun skal anvende kulfiber kabel 1 sted i
anlægget?

--
Uffe

Re: Specielkabel til 220 V til hifi ??