speciel "loddelus" i eagle.

Hej.

Jeg søger en speciel loddelus i eagle.

Ved ikke om den i det hele taget findes, men jeg søger sådan en speciel lus
man lige kan lodde sammen. Tilsvarende som der sidder bag på visse displays,
hvor man lige lodder de lus sammen på bagsiden for at opnå en bestemt
konfiguration.

Nærmest som en cirkel der er delt på midten, og når man lodder dem sammen
svarer det til at jumpe forbindelsen.

Nogen der ved hvor sådan een er i eagle?

Mvh
Henrik

Re: speciel "loddelus" i eagle.

Jeg tør ikke love at det jeg siger er rigtigt, men jeg tror ikke der er
sådan en. Jeg er om ikke andet aldrig stødt på den.
Men han du ikke bare tegne den? Altså hvis det bare er f.eks. 2 kobberbaner,
der kortsluttes efter behov, med en klat tin.Så kan den f.eks. tegnes med
Polygon eller bare 2 tætliggende baner.
Det var min idé...

--
Mvh.
Thomas

Re: speciel "loddelus" i eagle.
kobberbaner,

JEg kan nok godt tegne den, men hvis den nu var der allerede så slap jeg for
at sætte mig ind i hvordan jeg opretter noget nyt i eagle.

De to cirkelhalvdele ligger ret tæt, så jeg er lidt ked af at tegne det som
baner, da jeg så vil få den "loddeafstand" som resten af printet skal
overholde.

Tænker iøvrigt det er tinnets overfladespænding der gør at man kan lægge en
fin rund lus sådan et sted....

Mvh
Henrik

Re: speciel "loddelus" i eagle.

Alternativt fin en smd komponent der er tilstrækkelig lille, men med
lidt store "fødder".

Re: speciel "loddelus" i eagle.

Er det ikke nemmere at lave det som en tynd bane der kan skæres over?
Cirka sådan her: =======--======

Tomas

Re: speciel "loddelus" i eagle.

Kig i jumper.lbr, den hedder SJ eller SJW.

Re: speciel "loddelus" i eagle.
til at jumpe forbindelsen.

Takker, det var lige den jeg søgte.

Mvh
Henrik

Re: speciel "loddelus" i eagle.
Har du kigger i biblioteket "jumper" ? - der er sådan en ved navn SJ
eller SJ2W alt efter om det skal være med 2 eller 3 forbindelser.

De er dog ikke runde på selve printet, men symbolet er som du beskriver.
Den virker nok ligesågodt.

Mvh Per Hansen

Site Timeline