Speciel ledning søges

Jeg har købt et nyt batteri til vores tyverialarm. Men opdager så, at
ledningen fra batteri til printplade er røget ud med det gamle batteri...!
Batteriet er et blybatteri, med to "sko", altså klemme-typen. Nemt nok., Men
i den anden ende skal der så være et stik til printpladen, som skal sættes
ned over to - ja, jeg ved ikke hvad det hedder - men "nåle" eller altså et
gaffelstik, om man vil, med to ganske tynde ben.
Hvor finder jeg mon sådan en ledning?
preben

Re: Speciel ledning søges
Men

Tag et billede af stikket og mål afstanden mellem benene og post så det et
sted hvor vi kan se det...
Der findes mange typer af stik med 2 ben.

--
Peteropfinder
Peter N. Petersen

Batteriet:
http://granvista.dk/perdiem/RIMG0001.gif

Printet:
http://granvista.dk/perdiem/RIMG0009.gif

Det er det hvide stik på sidste billede, og der er 5 mm mellem benene.
Preben

Re: Speciel ledning søges
Hej
Det kan da ikke betale sig lede efter et stik, bare lod ledningerne pE5%
benene, eller sE6%t 2 kronemuffer pE5%,
sE5% er du kF8%rende igen.
                                                      Mvh: Mpc

Re: Speciel ledning søges

Hej
Det kan da ikke betale sig lede efter et stik, bare lod ledningerne på
benene, eller sæt 2 kronemuffer på,
så er du kørende igen.
                                                      Mvh: Mpc

ah, ville nu helst have en ledning med de rette stik i begge ender. For
mange tommelfingre til at selv lodde m.v....hvis det skal holde.
Så hvor mon jeg kan få lavet denne ledning?
preben

Re: Speciel ledning søges

kontakt dem, der har lavet rapparatet. De er de nærmeste til at hjælpe.

Bo //

Re: Speciel ledning søges

Findes ikke mere. Alarmen er 10 år gammel.
Preben

Re: Speciel ledning søges
Hej Preben

Send mig en mail, så finder vi ud af at få lavet
sådan en stump ledning.

Re: Speciel ledning søges

Ligner de to mest almindelig stiktyper der er der.
Smid mig en mail.

Re: Speciel ledning søges

Find en gammel blæser fra en pc, der sidder ofte denne type stik. Jeg har
klippet mange af disse stik af gamle blæsere fra strømforsyninger.

Re: Speciel ledning søges

Han skal snarere ind i strømforsyningen og se om der er et stik fra 220v
stikket på kabinettet og ned til printet.

Med lidt held kan en strømforsyning findes på genbrugsstationen eller
hvis han kender nogen der har en defekt eller udfaset strømforsyning
liggene det kan tages fra.

/Lars

Re: Speciel ledning søges

prøv at se på http://www.pc-elektronik.dk/shop/ under stik Amp stik