speciel langbenet sokkel

jeg skal ha hentet nogle forbindelser ud fra en 40pins dipkreds, helst uden
at skulle til at lodde på det eksisterende print, eller skulle lodde direkte
på kredsen....

Ide:

Jeg skaffer en sokkel der er "langbenet nok" til at kunne loddes i et nyt
print, således at benene kan isættes i det eksisterende prints sokkel, og
jeg kan flytte kredsen op på det nye printkort.

Så er jeg jo fri til at lave de interessante baner som det passer mig på det
nye print.

Men hvordælen finder jeg sådan en sokkel henne???

Mvh
Henrik

Re: speciel langbenet sokkel

uden
direkte
det

WireWrap-sokkel + ei fil?

HM

Re: speciel langbenet sokkel
Som du allerede er blevet foreslået er en wrapsokkel ganske udmærket, men du
skal være opmærksom på printets huller, da benene på en wrapsokkel måler
0,64 x 0,64 mm., og derfor kræver 1 mm. huller.

Om så du bruger en hammer får du ikke en wrapsokkel ned i et normalt 0,8 mm.
hul. :-)

Hans

Re: speciel langbenet sokkel

du
mm.
Meen - der findes Tulipansokler, - dem med runde tynde ben og
selve plastic hævet  ca 2-3 mm over printet. Dér kan man komme til at lodde
på selve soklen.
Denne type findes også med løse ben - på bånd - så man kan montere en hel
stribe = ½ sokkel af gangen - og ingen problemer med at overvarme plastic.

Torkil Halvorsen

Re: speciel langbenet sokkel
du
mm.

Nu har jeg kigget lidt på WWsokler, og de har sådanset den rigtge "højde"
men jeg skulle gerne kunne montere et tillægsprint som en sandwich mellem
selve kredsen og det eksisteende print, og det skal gerne kunne pilles af
igen.

Der er tulipansokkel på det eksisterende print, og det får jeg aldrigt
nogensinde WW sokkel ned i. Det er absolut en plan-b at pille den
eksisterende sokkel op.

Jeg studsede lidt over de dilstik man kan få. Jeg har aldrigt brugt dem, men
har kun set dem i diverse, nu ophugget, forbrugerelektronik og fik den tanke
at sådan et stik måske kunne fåes så det kunne stakkes, altså eksisterende
tupipansokkel-dilstik til fladkabel-eksisterende kreds.

Lidt ala et stik til telefonforbindelsen der kan stables.

I den anden ende af fladkablet kunne jeg så lave mit print.

Deciderede testclips er udelukket, da det skal blive siddende permanent.

Er dilstik noget berygtet skrammel, eller holder det glimrende?

Mvh
Henrik

Re: speciel langbenet sokkel

Så har jeg løsningen.

Du kan få pins der passer ned i tulipansoklerne og som er til
printmontage.

Den monterer du på undersiden af det print du skal have ned i soklen og
på oversiden sætter du så en ny tulipansokkel.

Re: speciel langbenet sokkel

Altså en stak løse tulipansokkelben(eller noget i den retning?)

Det lyder som en rigtig løsning, men hvad hulen kaldes sådan nogle??

Er det sådan nogle her du mener?:

http://www.el-supply.dk/elpix/4768.GIF

Mvh
Henrik

Re: speciel langbenet sokkel

Pas, vi brugte dem ved "Scandalvaegt"

Nope, sådanne:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/ben.jpg

Re: speciel langbenet sokkel

Der findes et testmåleclip som sættes ned over den 40 benede kreds og
klemmer ind fra siden, Så er alle ben ført 4 cm op og er fir til at måle
på.

Re: speciel langbenet sokkel

Hvad med http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/155235.htm ?

Mvh